سینمای جهان

آل پاچینو از نقشی که آرزو داشت برایش اسکار بگیرد، پرده برداشت

آل پاچینو فاش کرد که امیدوار بوده است از نقش تونی مونتانا در «صورت زخمی» به عنوان نقشی که اسکار را از دست داد، یاد می‌کند.

به گزارش سینما شارپ، آل پاچینو فاش کرد که امیدوار بوده است برای یکی از نقش‌هایش در یک فیلم، اسکار ببرد.

این بازیگر که این هفته در بریتانیا کتاب جدیدش به نام Sonny Boy را معرفی می‌کند، با وجود اینکه کارنامه‌ای پرافتخار دارد، از یکی از اجراهایش که به نظرش نادیده گرفته شده صحبت کرد: صورت زخمی (Scarface).

پاچینو در فیلم صورت زخمی به کارگردانی برایان دی پالما نقش تونی مونتانا را بازی کرد و با جمله معروف “به دوستم سلام کن!” ماندگار شد. با این حال، این فیلم کاملاً از سوی آکادمی اسکار نادیده گرفته شد.

صبح امروز در برنامه BBC Today، پاچینو از این فیلم به عنوان نقشی یاد کرد که امیدوار بود برای آن نامزد اسکار شود. او گفت: “دوست داشتم حتی برای این یکی نامزد اسکار می‌شدم.”

در نهایت، او یک دهه بعد برای فیلم بوی خوش زن (Scent of a Woman) اسکار گرفت و تاکنون هفت بار دیگر نیز نامزد اسکار شده است، از جمله برای دو فیلم اول پدرخوانده.

پاچینو همچنین آخر هفته گذشته با انتشار بخشی از زندگی‌نامه‌اش، خبرساز شد. او در این بخش از کتاب فاش کرد که چقدر به اخراج از فیلم پدرخوانده نزدیک شده بود. او به یاد آورد که چطور کمپانی پارامونت به توانایی او برای بازی در نقش مایکل کورلئونه در اقتباس از رمان ماریو پوزو شک داشت.

او امروز صبح در بی‌بی‌سی پیشنهاد داد که رابرت دنیرو می‌توانست جایگزین او شود. پاچینو گفت: “دنیرو به ذهنم می‌آید.” وقتی پرسیده شد چطور کسی که برای نقش خود در پدرخوانده ۲ اسکار گرفت، می‌توانست جایگزین او شود، او پاسخ داد: “چرا که نه؟ من که غیرقابل جایگزینی نیستم.”

پاچینو در گفتگو با بی‌بی‌سی از تجربه اولیه‌اش در پدرخوانده صحبت کرد. او گفت: “وقتی کارگردانت به تو می‌گوید که کارت درست نیست و همه جا صدای نارضایتی می‌شنوی، شروع می‌کنی به این فکر که ‘فکر نمی‌کنم اینجا کسی من را بخواهد.’ نمی‌دانستم کاری که انجام می‌دهم درست است یا غلط، اما داشتند صبرشان را از دست می‌دادند.”

همه چیز زمانی تغییر کرد که فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان فیلم، “اسلحه را در توالت گذاشت”، اشاره‌ای به صحنه معروف حمام در فیلم.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا