سینمای جهان

سباستین استن ترامپ را به “دورویی” متهم کرد: “آیا به این شخص اعتماد دارید؟”

سباستین استن در اکران فیلم The Apprentice ترامپ را به تلاش برای سانسور فیلم و دورویی در ادعای حمایت از آزادی بیان متهم کرد.

به گزارش سینما شارپ، سباستین استن، بازیگر مارول، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به “دورویی” متهم کرده و اعلام کرده که او تلاش کرده است فیلم جدیدش با عنوان The Apprentice را سانسور کند.

استن در مراسم فرش قرمز اکران فیلم The Apprentice به کارگردانی علی عباسی در جشنواره فیلم لندن، درباره داستان این فیلم که به ظهور قدرت ترامپ در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ در نیویورک می‌پردازد، صحبت کرد. استن در این فیلم نقش ترامپ را بازی می‌کند و جریمی استرانگ نقش مشاور و راهنمای او، روی کوهن، را ایفا می‌کند.

استن درباره این که آیا این فیلم که در نزدیکی انتخابات آمریکا اکران می‌شود می‌تواند بر رای‌دهندگان تاثیر بگذارد یا خیر، به The Hollywood Reporter گفت: “نمی‌دانم، اما امیدوارم که مردم، صرف نظر از نظراتشان، کنجکاو باشند که به عمق بیشتری بروند. زیرا ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر جا که می‌روید، به شما نظری داده می‌شود و مردم به راحتی تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. شما به جای بررسی دقیق، فقط به آنچه به شما گفته می‌شود اعتماد می‌کنید.”

او ادامه داد: “اگر کوچکترین علاقه‌ای دارید، از خود بپرسید: این شخص کیست؟ آیا واقعاً او را می‌شناسید؟ آیا واقعاً به او برای رهبری یک کشور اعتماد دارید؟ او تلاش کرده است که این فیلم را سانسور کند و همزمان ادعای حمایت از آزادی بیان می‌کند… من چیزی به این حد دورو ندیده‌ام. در نهایت، این فیلم درباره شخصیت اوست. سیاست را کنار بگذارید و فقط از غریزه‌تان استفاده کنید و از خودتان بپرسید: آیا به این مرد اعتماد دارید؟ این همان چیزی است که فیلم در مورد آن است.”

این فیلم پس از اکران در ۱۷۰۰ سینمای آمریکا در آخر هفته گذشته، تنها ۱.۶ میلیون دلار فروش کرد. ترامپ پس از اعلام این ارقام به شدت به این فیلم حمله کرد.

ترامپ در شبکه اجتماعی خود، Truth Social، نوشت: “یک فیلم جعلی و بی‌ارزش درباره من، به نام The Apprentice، که حتی نمی‌دانم حق استفاده از این نام را دارند یا نه، امیدوارم شکست بخورد. این یک حمله سیاسی ارزان و نفرت‌انگیز است که درست قبل از انتخابات ۲۰۲۴ منتشر شده است تا بزرگترین جنبش سیاسی تاریخ کشور ما را آسیب بزند.”

گابریل شرمن، فیلمنامه‌نویس این فیلم، به The Hollywood Reporter گفت: “تعجبی ندارد [که ترامپ واکنش نشان داده]… اولین درسی که روی کوهن به ترامپ یاد داد این بود: حمله کن، حمله کن، حمله کن. ترامپ فیلم را ندیده است، اما به وضوح از قوانین فیلم پیروی می‌کند.”

شرمن همچنین گفت که بخشی از الهام این فیلم، نشان دادن ترامپ به عنوان ادامه‌دهنده میراث روی کوهن است، چرا که برخی از منابعی که در کارزار ۲۰۱۶ ترامپ حضور داشتند به او گفتند که ترامپ فقط از درس‌های روی استفاده می‌کند.

فیلم The Apprentice پس از اکران در جشنواره فیلم کن با استقبال فوق‌العاده مواجه شد و هشت دقیقه تشویق ایستاده دریافت کرد.

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا