سینمای جهان

اولین واکنش‌ها به قسمت دوم فیلم “زن شگفت‌انگیز”

"زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴" ۲۵ دسامبر در سالن‌های سینمای آمریکا اکران و همزمان از HBO Max پخش خواهد شد.

قسمت اول “زن شگفت‌انگیز” تابستان سال ۲۰۱۷ اکران شد و پس از شکست “بتمن در برابر سوپرمن” و “لیگ عدالت”، آب رفته را برای دی‌سی به جوی بازگرداند. قسمت دوم فیلم به کارگردانی “پتی جنکینز” و بازی “گل گدوت”، “کریس پاین” و “پدرو پاسکال” حالا پس از چندین مرتبه تأخیر آماده‌ی نمایش در سالن‌های سینما شده و قرار است در اقدامی بحث‌برانگیز همزمان به شبکه‌ی HBO Max برود و چند هفته در آن باقی بماند.

هرچند اولین واکنش‌ها از سوی بعضی از منتقدین شناخته‌شده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، اما تردیدی ندارد که ممکن است برای هیجان‌زده کردن مخاطبین جملات و عبارت‌های آن‌ها مبالغه‌آمیز به نظر برسد. از سوی دیگر واکنش‌ها تماماً مثبت نیستند و مشکلاتی در فیلم شناسایی شده است. اما در حالت کلی به فیلم تجربه‌ای نشاط‌آور و پایانی خوش برای سال فاجعه‌بار ۲۰۲۰ توصیف شده است.

“ایمی رتکلیف” نویسنده‌ی “نردیست” می‌گوید فیلم “نشاط‌ انگیز، امیدوارکننده، و “زن شگفت‌انگیز” در عالی‌ترین سطح خود است.” و وعده می‌دهد که فیلم “هیچ شباهتی به دیگری آثار ابرقهرمانی مدرن ندارد.”

نویسنده‌ی “آی‌جی‌ان” به همین ترتیب فیلم را “پیامی امیدوارکننده و دلگرم‌کننده که وجودش در این سال احساس می‌شد” توصیف می‌کند. در حالی که “اریک گلدمن” منتقد “فندم” فیلم را با “بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند”  مقایسه کرده و می‌گوید این عنوان خالی از اشکال نیست. او در صفحه‌ی توییتر خود می‌نویسد: “فکر می‌کنم یکی از شخصیت‌های شرور یک سوم پایانی قدرتمندانه‌تری داشته است.”

بعضی از منتقدین “زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴” را جاه‌طلبانه‌تر از دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی اخیر دانسته‌اند. “جاش هاروویتس” منتقد “ام‌تی‌وی” می‌گوید:

“فیلم مثل یکی از آثار ابرقهرمانی و مفقود‌شده‌ی “ریچارد دانر” به نظر می‌رسد.” اما “جرمین لوسیر” نویسنده‌ی “آی‌او۹” معتقد است. که فیلم “بسیار طولانی است تا حدی که گاهی آسیب‌زننده می‌شود.”

اریک دیویس” منتقد “فندنگو” می‌گوید:

“چیز زیادی در مورد داستان نمی‌توانم بگویم برای اینکه اسپویلر است، اما فیلم بسیار هوشمندانه از آب درآمده. سکانس افتتاحیه به تنهایی فریبنده است و تمامی سکانس‌های اکشن متفاوت و منحصربه‌فرد. در ضمن فکر می‌کنم یکی از بهترین آثار “هانس زیمر” باشد… و برای آن‌هایی که مشتاقند بدانند، ترکیب گدوت و پاین یکبار دیگر جذاب است.”

“زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴” ۲۵ دسامبر در سالن‌های سینمای آمریکا اکران و همزمان از HBO Max پخش خواهد شد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا