سینمای جهان

واکنش تارانتینو به اتهام سرقت ایده از کانیه وست

«کوئنتین تارانتینو» به ادعای سرقت ایده «جنگوی زنجیرگسسته» (Django Unchained) از «کانیه وست» واکنش نشان داد.

کانیه وست می‌گوید پس از همکاری با «جیمی فاکس» در سال ۲۰۰۵ برای آهنگ «گلد دیگر» (Gold Digger)، ایده‌ای برای یک موزیک ویدیو با مضمون برده‌داری با فاکس و تارانتینو مطرح کرده است. او ادعا می‌کند که بعضی از طرح‌های او به فیلم «جنگوی زنجیرگسسته» راه پیدا کرده‌اند: «تارانتینو می‌تواند فیلمی بنویسد در مورد برده‌داری – اتفاقاً او و جیمی ایده من را گرفتند چون من ایده «جانگو» را به عنوان موزیک ویدیوی «گلد دیگر» به آن‌ها دادم. و بعد تارانتینو آن را به فیلم تبدیل کرد.»

تارانتینو در مصاحبه با «جیمی کیمل» به این ادعا واکنش نشان داده. و می‌گوید: «اینکه کانیه وست پیش من آمده و ایده جانگو را مطرح کرده به هیچ وجه حقیقت ندارد و اینکه آن ایده را مطرح کرده باشد. و من گفته باشم:  عجب، چه ایده خوبی، برویم ایده او را به فیلم «جنگوی زنجیرگسسته» تبدیل کنیم. این اتفاق نیفتاده است.»

تارانتینو ادامه می‌دهد: «او ایده‌ای برای یک ویدیو مطرح کرد، و فکر می‌کنم برای «گلد دیگر» بود، اینکه او در آن فیلم یک برده باشد. و تمام ماجرا روایتی بر اساس یک برده داشته باشد. به شکلی که او برده باشد و «گلد دیگر» را بخواند. و بسیار مضحک بود. ایده بسیار بسیار مضحکی بود.»

تارانتیو می‌گوید این ویدیو «قرار بود طعنه‌آمیز باشد و مثل یک موزیکال عظیم بود» اما در نهایت، با ایده وست ساخته نمی‌شود. «جیمی فاکس» در «جنگوی زنجیرگسسته» نقش برده آزاد شده‌ای را بازی می‌کند. که با همکاری یک جایزه‌بگیر با بازی «کریستف والتس» سعی می‌کند همسرش را از آزاد کند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا