سینمای جهان

توصیه آنجلینا جولی به زنانی که مورد خشونت قرار می‌گیرند

جولی می‌گوید: برای زنان ارزش قائلم. نمی‌توانم رنج مداومی که بسیاری از زنان با آن مواجه هستند و اینکه چقدر مسؤلیت‌پذیری ناچیزی وجود دارد را تحمل کنم.

آنجلینا جولی از اعضای “کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان” (UNHCR) در مصاحبه با “هارپر بازار” می‌گوید که چرا سخنرانی‌اش در “کنفرانس بین‌المللی زنان و صلح” را به خشونت علیه زنان اختصاص داده است.

بنابر اعلام “زنان سازمان ملل” (UN Women)، ۲۴۳ میلیون زن و دختر در طول یک سال گذشته به دست شریک زندگی‌شان مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند و کمتر از ۴۰ درصد این رفتارها را گزارش کرده‌اند.

آنجلینا جولی می‌گوید:

“برای زنان ارزش قائلم. نمی‌توانم رنج مداومی که بسیاری از زنان با آن مواجه هستند. و اینکه چقدر مسؤلیت‌پذیری ناچیزی وجود دارد را تحمل کنم. می‌بینم که این الگو در سراسر دنیا تکرار می‌شود. زنان آسیب‌پذیرند زیرا جوامع نابرابرند. زنان و کودکان زیادی در نتیجه‌ی جنگ و بحران اقتصادی رنج می‌برند.”

این بازیگر اضافه می‌کند: “خشونت خانگی یا جنسیت-محور به اندازه‌ی کافی در هیچ کجا جدی گرفته نمی‌شود.” مهم‌ترین توصیه‌ی جولی به کسانی که فکر می‌کنند شاید چنین قربانیانی را می‌شناسند این است که “آن را جدی بگیرند و از آن افراد حمایت کنند.”

جولی به قربانیان توصیه می‌کند که “با کسی حرف بزنند. سعی کنند متحدینی پیدا کنند. برای مواقع اضطراری با هم ارتباط برقرار کنند.” و اضافه می‌کند: “برای مثال، می‌توانند در مورد رمز واژه‌ای با دوست یا اعضای خانواده‌شان توافق کنند، تا در مواقع اضطراری آن را به زبان آورند. شبکه‌سازی کنید و دانش خود را افزایش دهید. غم‌انگیز است، اما همیشه نمی‌توان از دوستان و خانواده انتظار حمایت و باور داشت. اغلب این غریبه‌ها هستند که یاری می‌رسانند. یا قربانیان دیگر، گروه‌های حامی یا مذهبی. مهم‌تر از هر چیز، مراقب باشید. تنها شما از خطری که تهدیدتان می‌کند آگاهی دارید و تا زمانی که حمایتی از بیرون به شما نشده، ممکن است احساس تنهایی کنید.”

جولی قرار بود امسال در فیلم ابرقهرمانی “جاودانان” (Eternals) دیزنی و مارول دیده شود. اما اکران این فیلم به سال آینده میلادی موکول شده است.

 

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا