سینمای جهان

جوایز فیلم اروپا برندگان انیمیشن و کمدی خود را شناخت

۲ فیلم‌ فرانسوی به عنوان برنده انیمیشن و کمدی جوایز فیلم اروپا ۲۰۲۰ انتخاب شدند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، ۲ فیلم فرانسوی یعنی «ضربه بزرگ» امانوئل کورسول و انیمیشمن «جوزپ» که با دست کشیده شده به ترتیب برنده جوایز بهترین فیلم کمدی و بهترین انیمیشن از جوایز فیلم اروپا ۲۰۲۰ شده‌اند.

در «ضربه بزرگ» کد مراد ستاره فرانسوی نقش بازیگری را ایفا می‌کند که از دوران اوج خود دور شده و سعی می‌کند به گروهی از زندانی‌ها که می‌خواهند نسخه‌ای از نمایش «در انتظار گودو» ساموئل بکت را روی صحنه ببرند درس درام بدهد.

این فیلم در فستیوال فیلم کن ویژه امسال که به خاطر کروناویروس مثل معمول در ماه مه برگزار نشد و به جای آن در اکتبر یک نمایش سه روزه داشت، روی پرده رفت.

«جوزپ» هم که نخستین فیلم سینمایی اورلین فرومن خبرنگار است. قرار بود در لیست فیلم‌های نمایشی کن امسال باشد. فرومن، که به عنوان کارتونیست شناخته می‌شود. این فیلمش را در ژوئن در فستیوال انیمیشن انسی که به صورت آنلاین برگزار شد. برای نخستین بار به نمایش درآورده بود.

«جوزپ» داستان جوزپ بارتولی هنرمند اسپانیایی را روایت می‌کند. که از جنگ داخلی اسپانیا جان سالم به در برد و بعد در یک کمپ کار اجباری در فرانسه گیر افتاد. او در نهایت از آنجا فرار کرد و به مکزیک گریخت و با فریدا کالو نقاش معروف آشنا شد.

این ۲ جایزه در یک مراسم آنلاین اهدا شدند. این مراسم بخشی از یک هفته برنامه‌های مجازی است که برای اهدای جوایز آکادمی فیلم اروپا ۲۰۲۰ سازمان‌دهی شده‌اند.

برندگان جوایز اصلی فیلم اروپا در روزهای بعد اعلام می‌شوند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا