سینمای جهان

«پیتر جکسون» صحنه‌ محبوبش در «ارباب حلقه‌ها» را فاش کرد

برای این پرسش که بهترین صحنه‌ی سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» (The Lord of the Rings) کدام است چند پاسخ وجود دارد.

از «نبرد هورنبرگ» در «دو برج» (The Two Towers) گرفته تا وقتی که سم فرودو را برای بالا رفتن از «مونت دوم» در «بازگشت پادشاه» (The Return of the King) بلند می‌کند. «پیتر جکسون» کارگردان سه‌گانه در مصاحبه با «استیون کولبر» صحنه‌ی مورد علاقه‌اش را انتخاب کرده است. او هیچ‌یک از سکانس‌های نبرد را برنمی‌گزیند بلکه مونولوگ «گالوم» در «دو برج» را نام می‌برد.

جکسون می‌گوید: «در حال فیلمبرداری «دو برج» بودیم و شخصیت «گالوم» در حال معرفی. نکته‌ی کلیدی در مورد این شخصیت این است که اغلب مردم می‌دانند که او گالوم و اسمیگل است، مثل یک شخصیت دوگانه. ولی ما صحنه‌ای نداشتیم تا این مفهوم را منتقل کنیم… [و بگوییم:] «این موجود دو نفر است.» بنابراین می‌دانستیم که به این کار نیاز است اما وقتی برای فیلمبرداری نداشتیم.»

فیلمساز در آن زمان مشغول آماده‌سازی دیگر جنبه‌های فیلم بود، و خلق صحنه‌ی دو گالوم را به «فرن والش» همکار نویسنده و تهیه‌کننده‌اش سپرده بود. جکسون به کولبر می‌گوید والش نه تنها این صحنه را نوشت، بلکه به شکلی آن را کارگردانی کرد. که به لحظه‌ی محبوبش در تمام سه‌گانه تبدیل شد.

پیتر جکسون می‌گوید: «فرن صحنه‌ای نوشت که سم و فرودو به خواب فرورفته‌اند، یعنی فقط باید در بستر می‌خوابیدند. و حتی لازم نبود که «الایجا وود» و «شان آستین» را داشته باشیم. برای کارگردانی‌اش هیچ‌کسی را نداشیم، این بود که به فرن گفتم:

«تو این صحنه را نوشته‌ای، خودت هم باید فیلمبرداری‌اش کنی.» بنابراین او رفت و صحنه‌ای را نوشت و کارگردانی کرد که حالا همه می‌شناسندش.»

جکسون برای معرفی نسخه‌ی ترمیم‌شده و 4K سه‌گانه‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» در حال انجام مصاحبه است.

او پیش‌تر گفته بود که علت تمایل به ترمیم فیلم‌ها این بوده. که دوست نداشته جلوه‌های بصری آن‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت به نظر برسند. دنیای «ارباب حلقه‌ها» به زودی توسط آمازون به تلویزیون می‌آید اما جکسون در تولید آن مشارکت نخواهد کرد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا