سینمای جهان

فیلم‌های مسابقه جشنواره ساندنس معرفی شد

جشنواره ساندنس از فهرست فیلم های بخش مسابقه رویداد سال ۲۰۲۱ خود رونمایی کرد.

به نقل از ورایتی، جشنواره ساندنس از فیلم های بخش مسابقه سال ۲۰۲۱ خود که شامل ۳۸ اثر ساخته فیلمسازان فیلم اولی است، رونمایی کرد. در رویداد سال آینده شمار فیلم های رقابتی جشنواره از ۱۲۸تای سال ۲۰۲۰ به ۷۲ فیلم تقلیل یافته است.

جشنواره ساندنس ۲۰۲۱ قرار است. به مدت هفت روز به صورت مجازی با نمایش ۷۲ فیلم از ۲۹ کشور دنیا برگزار شود. از جمله فیلم های حاضر در جشنواره می توان به فیلم «رهگذر» نخستین تجربه کارگردانی ربکا هال، «زمین» ساخته رابین رایت، «روی شماره ۳» به کارگردانی جرود کارمایکل و «تابستان روح» ساخته احمیر تامسون اشاره کرد.

دوره آینده فستیوال ساندنس بین روزهای ۲۸ ژانویه تا ۳ فوریه برگزار می شود. و فیلم های جشنواره از طریق پلتفرم استریم مخصوص خود فستیوال قابل تماشاست.

با وجود کمتر شدن تعداد فیلم های جشنواره. تخمین زده شده که تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ فیلم برای شرکت در رویداد ۲۰۲۱ به فستیوال ارائه شده اند.

در مهم ترین بخش جشنواره یعنی بخش رقابتی آثار دراماتیک محصول آمریکا، فیلم «پس درآمد» به کارگردانی سیان هدر به همراه فیلم های «من یک انسان ساده بودم» کریستوفر ماکوتو یوگی، «Jockey» کلینت بنتلی، «جان و حفره» پاسکوال سیستو، «به کمک بشتابید!» کارن سینوره، «روی شماره ۳» جرود کارمایکل، «رهگذر» ربکا هال، «مافوق» ارین واسیلوپولوس، «باهم باهم» نیکول بِکویت، «سرخپوست وحشی» لیل میچل کوربین جونیور حضور دارند.

در بخش رقابت آثار دراماتیک بین المللی فستیوال نیز فیلم هایی از کشورهای آرژانتین، اسپانیا. هند، کوزوو، آلمان، مالت، چین، برزیل، سوئد و لهستان شرکت دارند. در دوره گذشته این فستیوال در این بخش. فیلم «یلدا» ساخته مسعود بخشی جایزه بزرگ هیات داوران را کسب کرده بود. با این حال در رویداد سال آینده تنها ایرانی حاضر در این بخش رامین بحرانی کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی آمریکایی است. که به عنوان تهیه کننده فیلم «Luzzu» محصول کشور مالت حضور دارد. در بخش آثار مستند بین الملل فستیوال نیز نماینده ای از ایران در فستیوال حضور ندارد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا