سینمای جهان

کاترین دنو به عنوان برگزیده جایزه افتخاری جشنواره ونیز شد

کاترین دنو از جشنواره ونیز برای انتخابش به عنوان برگزیده جایزه افتخاری شیرطلایی تشکر کرد.

به نقل از سایت جشنواره، ساعتی پیش پس از کنفرانس مطبوعاتی داوران جشنواره ونیز، در دومین کنفرانس مطبوعاتی این فستیوال، کاترین دنو ستاره سینمای فرانسه که قرار است امسال جایزه افتخاری شیرطلایی را دریافت کند، از احساسش نسبت به جشنواره و سینمای ایتالیا گفت.

دنو درباره پیوندش با جشنواره ونیز گفت: من حافظه قوی‌‎ای دارم. یادم می آید اولین بار سال ۱۹۶۷ با فیلم برنده شیرطلایی «زیبای روز» پا به این جشنواره گذاشتم و از آن زمان تا به امروز این فستیوال نقش مهمی در زندگی من داشته است.

کاترین دنو تاکید کرد: سینمای ایتالیا نیز همیشه نقش مهمی در زندگی من داشته است و افتخار می کنم که به اینجا دعوت شده ام و خوشحالم بابت دریافت جایزه شیرطلای افتخاری و همینطور از فستیوال نیز برای این تجلیل، تشکر می کنم.

کاترین دنو سابقه همکاری با جمعی از بزرگترین کارگردانان اروپا مانند لوییس بونوئل، فرانسوا تروفو، مانوئل دی اولیویرا، رومن پولانسکی و لارس فون تریر را دارد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا