سینمای جهان

برپا شدن نمایشگاهی در ۲۵ سالگی «تایتانیک»

در آستانه بیست و پنج‌سالگی «تایتانیک» نمایشگاهی پر و پیمان درباره این فیلم در لس‌آنجلس برپا ‌شده است.

به نقل از ورایتی، بازآفرینی نمادین کشتی تایتانیک در آستانه بیست و پنجمین سال اکران این فیلم در یک نمایشگاه محقق می‌شود.

این تجربه تعاملی پیش از این که وارد آمریکا شود، در ماکائو، مسکو، رگا در لتونی، پرت و سیدنی به نمایش درآمد و همه بلیت‌هایش را فروخت.

در قالب این تور، اسکله‌ای که کشتی تایتانیک برای اولین بار از آنجا حرکت کرد، کابین‌های کشتی، دیگ بخار و پله‌های بزرگی که جک و رز برای اولین بار همدیگر را آنجا دیدند، و حتی لوازم و لباس‌ها قابل مشاهده است.

در این نمایشگاه که به صورت واقعیت مجازی تهیه شده به جز وسایل صحنه فیلم «تایتانیک» صدها اثر تاریخی واقعی کشتی هم گنجانده شده است.

شرکت اسپانیایی «موزلیا» با همکاری کلائس گوران وترهولم تاریخ‌دادن و کارشناس تایتانیک این تجربه را ممکن ساخته‌اند. و در عین حال واقعیت و داستان را به تفکیک در برایر دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند. یک راهنمای صوتی نیز به عنوان راوی به بازدیدکنندگان اطلاعات لازم را ارایه می‌دهد.

نمایشگاه لس‌آنجلس از ۱۷ نوامبر آغاز شده و تا ژانویه ۲۰۲۳ ادامه دارد و قیمت بلیت‌ها از ۳۳ دلار شروع می‌شود.

به مناسبت بیست و پنجمین سال ساخته شدن «تایتانیک» نسخه تری دی این فیلم با کیفیت 4K نیز به زودی و در سال ۲۰۲۳ دوباره راهی سینماها می‌شود.

جیمز کامرون این فیلم را ۱۹ دسامبر ۱۹۹۷ راهی سینماها کرده بود.

کیت وینسلت نیز به تازگی در این باره اظهار نظر کرد و گفت زمانی در این فیلم بازی کرد. که حتی نصف حالا هم سن نداشت. وی وقتی ۲۱ ساله بود در برابر دوربین کامرون در نقش رز ظاهر شد. وی بازی در این فیلم را باورنکردنی و شگفت‌انگیز خواند و افتخاری بزرگ که بخشی از یک خاطره جمعی مردم بوده دانست.

وینسلت بار دیگر در همکاری با کامرون این بار در «آواتار» ظاهر شده است که دومین قسمت آن ۱۳ سال پس از فیلم اول از ۱۶ دسامبر اکران می‌شود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا