سینمای جهان

پنجاهمین جشنواره روتردام با فیلم مدس میکلسن شروع می‌شود

«سواران عدالت» با بازی مدس میکلسن برای افتتاحیه پنجاهمین دوره جشنواره فیلم روتردام انتخاب شد.

به نقل از ورایتی، «سواران عدالت» اکشن کمدی ساخته اندرس توماس جنسن با بازی مدس میکلسن فیلم افتتاحیه پنجاهمین جشنواره فیلم روتردام شد.

این جشنواره امسال در ۲ بخش برگزار می‌شود؛ اولین بخش ترکیبی است و از یکم تا هفتم فوریه برگزار می‌شود و دومی امید می‌رود به صورت فیزیکی از ۲ تا ۶ ژوئن برگزار شود. مراسم اهدای جوایز ۷ فوریه خواهد بود.

در «سواران عدالت» مدس میکلسن در نقش مارکوس یک نظامی بازی کرده که به خانه برمی‌گردد. تا پس از درگذشت همسرش در سانحه قطار در کنار دخترش باشد. ابتدا از این سانحه به عنوان یک بدشانسی یاد می‌شود. اما بعد این ظن به وجود می‌آید که شاید یک توطئه احتمالی در جریان بوده است.

جنسن که خودش فیلمنامه را نوشته بهترین فیلمنامه‌نویس دانمارک است. که «پس از ازدواج»، «برادران» و «میفونه» را در کارنامه دارد. او جایزه اسکار را برای فیلم کوتاه «شب انتخابات» در سال ۱۹۹۸ دریافت کرد. وی آخرین بار سال ۲۰۱۵ روی صندلی کارگردانی فیلم «مردان و مرغ» نشسته بود.

۱۶ فیلم برای رقابت در بخش رقابتی جشنواره روتردام که از آن به عنوان رقابت ببر یاد می‌شود، انتخاب شده‌اند. از این میان ۱۴ فیلم برای اولین بار دیده می‌شوند. و ۲ فیلم دیگر اولین اکران بین‌المللی خود را تجربه می‌کنند.

وانیا کالودجرسیک مدیر جشنواره، امسال را شبیه هیچ سال دیگری ندانست و گفت فیلمسازی بالا و پایین زیادی داشت.

وی افزود: با این حال جشنواره سه بخش اصلی رقابت ببر، رقابت پرده بزرگ و رقابت فیلم کوتاه ببر آمادو را در برنامه‌هایش دارد.

داوران بخش رقابت ببر شامل فیلمساز و هنرمند تجسمی لمهانگ جرمیا موسس، مدیر هنری جشنواره بین‌المللی فیلم آمستردام اوروا نیرابیا، هنرمند تجسمی و فیلمساز هالا الکویسی، فیلمنامه‌نویس و منتقد هلنا ون رد مولن و ایلسه هوگان تهیه کننده فیلم هستند.

«موس عقیق» ساخته سلیم مراد از لبنان، «دو قطبی» ساخته کویینا لی از چین، «جشن» ساخته تیم لیندکر از هلند، «گریت» ساخته ایتونژه سیمر گوتورمسن از نروژ، «در جستجوی ونرا» ساخته نوریکا صفا از کوزوو و «مدوسای سیاه» ساخته اسماعیل یوسف چبی از تونس از جمله فیلم‌هایی هستند که در بخش رقابتی اصلی حضور دارند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا