سینمای جهان

سکانس‌هایی نفس‌‌گیر که بازیگران و کارگردانان به جای بدلکار‌ها رقم زدند

بازیگران و گاهی هم کارگردان‌ها بر این باورند که سکانس‌های مهم یک فیلم سینمایی را تنها خودشان می‌توانند درست و بی نقص از آب در بیاورند.

فیلم ساختن به طور غیر قابل انکاری مبتنی بر این است که اعضای مختلف فیلم با یکدیگر همکاری کنند، اما گاهی هنرمندان، بازیگران و کارگردان‌ها، اجرا و یا رهبری بخش حیاتی یک فیلم را بر عهده می‌گیرند چرا که معتقد هستند تنها آن‌ها می‌توانند از پس این موضوع بر بیایند.

چه زمانی که بازیگران سکانس‌های مهم یک فیلم را اجرا می‌کنند و چه زمانی که کارگردان‌ها خود را جایگزین بازیگران می‌کنند، این اتفاقات گاهی به یاد ماندنی، هیجان انگیز و بامزه است. شاید شما نتوانید این اتفاقات را تشخیص دهید به همین خاطر چند مورد از آن‌ها را می‌توانید ببینید.

ماموریت غیرممکن- فالوت ، تام کروز

سکانس‌هایی نفس‌‌گیر که بازیگران و کارگردانان به جای بدلکار‌ها رقم زدند

در سال‌های اخیر، تام کروز به عنوان کسی که بدلکاری هایش را خودش انجام می‌دهد شهرت پیدا کرده است. او در سه فیلم قبلی ماموریت غیر ممکن کار‌های عجیبی را انجام داده است. او در فیلم «پروتکل شبح» از برج خلیفه بالا می‌رود. در فیلم «ملت سرکش» خودش را از هواپیما معلق می‌کند و نفسش را برای مدت زمانی که برای انسان مقدور نیست نگه میدارد. او در فیلم سینمایی «فالوت» نیز خودش هدایت و پرواز یک هلیکوپتر را بر عهده گرفت.

بولیت، استیو مک‌کوئین

سکانس‌هایی نفس‌‌گیر که بازیگران و کارگردانان به جای بدلکار‌ها رقم زدند

استیو مک کوئین برای سکانس موتور سواری در فیلم سینمایی «فرار بزرگ»، شهرت زیادی را به عنوان یکی از شجاع‌ترین بازیگر‌ها کسب کرد. اگرچه انجام بدلکاری‌های مربوط به اتوموبیل بسیار مهم‌تر بود چرا که عوامل تولید این فیلم نمی‌توانستند راننده‌ای را پیدا کنند که سکانس‌های فیلم «بولیت» را انجام دهند. او در هنگام رانندگی با سرعت ۱۹۰ کیلومتر بار‌ها سر خود را از پنجره بیرون می‌آورد تا به مخاطب نشان دهد این خودش است که دارد رانندگی می‌کنند.

داستان پلیس

سکانس‌هایی نفس‌‌گیر که بازیگران و کارگردانان به جای بدلکار‌ها رقم زدند

در طی دهه‌های ۱۹۸۰ و ۹۰ جکی چان یکی از بی رقیب‌ترین بازیگران در اجرای سکانس‌های دیوانه وار بدلکاری بود. در یکی از سکانس‌های فیلم «داستان پلیس» او باید از تعدادی کابل برق و چراغ پایین می‌آمد. به خاطر طبیعی شدن این حرکت از چراغ‌های واقعی استفاده شده بود و جکی چان به خاطر پایین آمدن از آنها دچار سوختگی درجه ۲ و البته برق گرفتگی شد. همچنین به علت شیشه‌هایی که بر اثر شکستن چراغ ها روی کف زمین ریخته بود آسیب‌هایی نیز به او وارد شد.

ترمیناتور ۲: روز قضاوت

سکانس‌هایی نفس‌‌گیر که بازیگران و کارگردانان به جای بدلکار‌ها رقم زدند

این بار نیز پای جیمز کامرون در میان است. در یکی از سکانس‌های مهم و البته خطرناک این فیلم سینمایی، فیلمبردار از فیلمبرداری این بخش از فیلم امتناع می کند و به همین خاطر جیمز کامرون خودش پشت دوربین می رود و سکانس را فیلمبرداری می کند.

استیمبوت بیل جونیور

سکانس‌هایی نفس‌‌گیر که بازیگران و کارگردانان به جای بدلکار‌ها رقم زدند

بدون شک باستر کریتون یکی از تحسین شده‌ترین کسانی است که بدلکاری ها را خودش در فیلم ها انجام داده است. او کار‌هایی را انجام می‌دهد که احتمال مرگ در آن‌ها وجود دارد و اکنون با گذشت دهه‌ها، فیلم‌های او همچنان هیجان انگیز هستند. در این کمدی صامت شخصیت اصلی فیلم با بازی کیتون در مقابل ساختمانی ایستاده که در حال سقوط روی سر او است. اما به خاطر پنجره‌ای که روی این دیوار قرار دارداو جان سالم به در می‌برد تا به این ترتیب یکی از شگفت آور‌ترین بدلکاری‌های تاریخ فیلم رقم بخورد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا