سینمای جهان

انتقادها از انتخاب گل گدوت برای نقش ملکه مصری

گل گدوت که قرار است در فیلمی به تهیه‌کنندگی خودش در نقش ملکه مصری بازی کند به انتقادهای مطرح شده واکنش نشان داد.

زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴” دومین همکاری میان “پتی جنکینز” کارگردان و “گل گدوت” است، اما آن‌ها قرار است در فیلمی برای “کلئوپاترا” (Cleopatra) ملکه‌ مصری با یکدیگر همکاری کنند. انتخاب گدوت برای این نقش با انتقاداتی همراه شده چرا که او یک بازیگر اسرائیلی است و باید در نقش این هویت تاریخی دورگه بازی کند. در سال ۱۹۶۳ نیز “الیزابت تیلور” در فیلم “کلئوپاترا” (Cleopatra 1963) “جوزف ال. منکویتس” بازی کرد. گدوت به تازگی در مصاحبه با بی‌بی‌سی عربی به این انتقادات واکنش نشان داده است.

گل گدوت می‌گوید: “اولاً، اگر بخواهید به حقایق پایبند باشید باید بدانید که کلئوپاترا اهل مقدونیه بوده است. ما به دنبال یک بازیگر مقدونیه‌ای بودیم که برای این شخصیت مناسب باشد. اما پیدا نکردیم، و خودم برای بازی در نقش کلئوپاترا مشتاق بودم.”

گدوت ادامه می‌دهد:‌ “دوستانی از سراسر دنیا دارم، چه مسلمان، چه مسیحی، چه کاتولیک چه آتئیست چه بودایی و البته یهودی. انسان انسان است، و من می‌خواهم از میراث کلئوپاترا تجلیل کنم. و این نماد تاریخی که بسیار تحسینش می‌کنم را گرامی بدارم.”

گل گدوت در پایان می‌گوید فیلمسازان و بازیگران دیگر می‌توانند نسخه‌ی خودشان را از “کلئوپاترا” بسازند. اگر مشکلی با برداشت او دارند و اضافه می‌کند:‌ “می‌دانید. هر کسی می‌تواند این فیلم را بسازد و هر کسی می‌تواند برود و انجامش دهد. بسیار مشتاقم که نسخه‌ی خودم را بازی کنم.”

“لائتا کاوگریدیس” نویسنده‌ای که بیشتر با “اسکندر” (Alexander) “اولیور استون” و “جزیره شاتر” (Shutter Island) “مارتین اسکورسیزی” شناخته می‌شود، در حال کار بر روی فیلمنامه‌ی این پروژه برای پارامونت است. استودیوی سونی پیش‌تر سعی کرده بود فیلمی بر اساس کتاب بیوگرافی “استیسی شیف” با بازی “انجلینا جولی” و کارگردانی “جیمز کامرون”، یا “دنی ویلنوو” و “دیوید فینچر” بسازد اما هرگز موفق نشد.

جنکینز جدا از پروژه‌ی “کلئوپاترا”، در لوکاس‌فیلم باید فیلم “اسکادران روگ” (Rogue Squadron) برای چندگانه‌ی “جنگ ستارگان” بسازد.

 

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا