سینمای جهان

«تاک تاکر» انیماتور «باب اسفنجی» در سن 59 سالگی درگذشت

«تاک تاکر» انیماتور کهنه‌کار سریال‌های محبوبی چون «باب اسفنجی شلوار مکعبی» (SpongeBob SquarePants) و «هی آرنولد!» (Hey Arnold!) ۲۲ دسامبر در سن ۵۹ سالگی درگذشت.

خانواده تاک تاکر در فیسبوک درگذشت تاکر را تأیید کرده و می‌نویسند: «خانواده تاکر با قلبی شکسته و داغدیده اعلام می‌کند که «تاک تاکر» که یک پدر، همسر، پسر، برادر و عمو بود از دنیا رفته است. می‌دانیم که تمامی افرادی که او را می‌شناختند دوستش می‌داشتند. به جای ملاقات، در صورتی که خاطره‌ای از تاک دارید آن را در صفحه‌ی او به اشتراک بگذارید، خانواده‌ی تاکر با افتخار آن‌ها را می‌خوانند.»

تاکر ۲۰ آگست سال ۱۹۶۱ متولد شد و در سال ۱۹۸۷ در فیلم «پینوکیو و امپراطور شب» (Pinocchio and the Emperor of the Night) مشارکت کرد. از آن پس عناوین کلاسیکی چون «پری دریایی کوچولو» (The Little Mermaid) را برای دیزنی ساخت.

در عرصه‌ی تلویزیون، تاکر سابقه‌ی همکاری در «سیمپسون‌ها» (The Simpsons) را دارد. و از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ کارگردان استوری‌بوردهای «هی آرنولد!» بوده است. او در سال ۲۰۰۲ نسخه‌ی سینمایی «هی آرنولد!» را نیز کارگردانی کرد. تاکر بیشتر با سریال «باب اسفنجی شلوار مکعبی» شناخته می‌شد. این انیماتور علاوه بر طراحی استوری‌بوردهای فیلم «باب اسفنجی» در سال ۲۰۰۴، از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ سرپرست طراحان استوری‌بورد نسخه‌ی تلویزیونی بود و سابقه‌ی نویسندگی شش اپیزود از این سریال پربیننده را نیز داشت.

تاک تاکر در سال ۲۰۱۱ برنده‌ی «جایزه انی» (Annie) برای بهترین موسیقی در یک محصول تلویزیونی شد. و در سال ۲۰۱۵ تدریس طراحی گرافیک و انیمیشن را در دانشگاه لانگوود ویرجینیا آغاز کرد.

آخرین اثر او نسخه‌ی سینمایی «برگر باب» (Bob’s Burgers) است که باید ۹ آوریل توسط استودیوهای قرن بیستم پخش شود.

 

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا