سینمای جهان

بازگشت ۴۰۰ فیلم دوران طلایی سینمای ایتالیا روی پرده

تیتانوس و آرای‌آی ۲ کمپانی ایتالیایی ۴۰۰ عنوان فیلم قدیمی این کشور را بازیابی و توزیع می‌کنند.

به نقل از ورایتی، دو استودیوی ایتالیایی آثار دوران طلایی سینمای ایتالیا را بازیابی می‌کنند. و به توزیع جهانی آنها می‌پردازند.

توافق‌نامه ارزنده‌ای که بین ۲ کمپانی تیتانوس و آرای‌آی منعقد شده. شامل همکاری برای بازسازی و حفظ فیلم‌های محفوظ در آرشیو تیتانوس است که به عنوان گنجینه‌ای از کارهای اولیه استادان ایتالیایی از جمله فدریکو فلینی و فرانچسکو رزی و کلاسیک‌های لوکینو ویسکونتی می‌شود. آثار کالت ترسناک داریو آرجنتو و ماریو باوا نیز در این مجموعه جای دارند.

گفته شده این مجموعه شامل ترکیبی از فیلم‌های کلاسیک که خیلی از آنها این روزها بندرت دیده می‌شوند با بازی ستارگان فقید و زنده این کشور از آلبرتو سوردی گرفته تا مارچلو ماسترویانی و از سوفیا لورن تا جینا لولوبریجیدا و کلودیا کاردیناله می‌شود.

تیتانوس سال ۱۹۰۴ توسط گوستاوو لومباردو تاسیس شد و در دهه ۱۹۶۰ با مترو گلدوین مایر همکاری کرد. این کمپانی پس از تولید «پلنگ» در سال ۱۹۶۳ با بازی آلن دلون و کاردیناله. که بودجه ساختش خیلی از برنامه پیش‌بینی شده فراتر رفت. بتدریج فعالیتش کاهش یافت و در دهه ۱۹۸۰ تولیداتش بسیار کم شد و بیشتر برای تلویزیون به تولید پرداخت.

«نان، عشق و رویاها» محصول ۱۹۵۳ ویتوریو دسیکا، «روکو و برادرانش» فیلم مشهور نئورالیست ویسکونتی محصول ۱۹۶۰، «کلاهبردار» از فیلم‌های اولیه فلینی محصول ۱۹۵۵ و نخستین فیلم ارمانو اولمی با عنوان «شغل» محصول ۱۹۶۱ از دیگر فیلم‌های این مجموعه هستند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا