سینمای جهان

درخواست شارلیز ترون و دیگر بازیگران مشهور از جو بایدن

جمعی از بازیگران و چهره‌های مشهور آمریکا خواستار حمایت جو بایدن از زنان در دوران همه‌گیری کرونا شدند

شارلیز ترون، اوا لونگوریا و دیگر بازیگران مشهور، در تماس با جو بایدن، در طرح حمایت از مادران در دوران همه‌گیری و پرداخت کمک هزینه به آنها شرکت کردند.

پنجاه زن مشهور، از جمله امی شومر، گابریل یونیون و آلیسا میلانو به کارزاری با رهبری رشما ساوجاوی، مدیر عامل سازمان غیر‌انتفاعی “دخترانی که کد می‌نویسند”، پیوستند. این جنبش، که تبلیغ کامل آن سه‌شنبه در نیویورک تایمز منتشر شد، از آقای بایدن می‌خواهد یک “طرح مارشال برای مادران” به اجرا بگذارد.

طرح مارشال، برنامه‌ای تحت حمایت ایالات متحده بود که از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۱ اجرا شد. و هدف آن حمایت اقتصادی از تعدادی از کشورهای اروپایی، پس از جنگ جهانی دوم بود.

در بیانیه‌ای در حمایت از طرح مارشال برای مادران آمده است. “این طرح، مانند طرح مارشال اصلی در سال ۱۹۴۸، یک سرمایه‌گذاری مالی جهت بازسازی ریشه‌ای خواهد بود.”

به نقل از ایندیپندنت این بیانیه با اشاره به گزارش مرکز ملی حقوق زنان که بر اساس آن تعداد زنان شاغل در ایالات متحده در ماه اکتبر ۲۰۲۰ نسبت به ماه فوریه همان سال ۲.۲ میلیون نفر کمتر شده. تأثیر همه‌گیری کووید-۱۹ بر مادران را برجسته می‌کند.

در بخشی از بیانیه آمده است. “بحران ناشی از کووید بسیاری از مشاغل ما را نابود کرده است. میلیون‌ها نفر مجبور شدند. ساعت‌های کمتر و یا شبانه‌روز کار کنند. تا بتوانند شغل خود را حفظ و خانواده‌هایشان را تأمین کنند.”

در این کارزار از آقای بایدن خواسته شده است. برای ایجاد یک طرح مارشال برای مادران، گروه ویژه‌ای تشکیل دهد. بر اساس نیاز موجود، پرداخت ماهانه کوتاه‌مدتی برای مادران در نظر بگیرد. و سیاست‌های معوق چون مرخصی استحقاقی خانواده، مراقبت‌های مقرون‌به‌صرفه از کودکان و تساوی حقوق را به تصویب برساند.

شارلیز ترون ،کانی بریتون، تارانا بورک فعال، آنا اورتیز و امبر تامبلین نیز به‌طور علنی، حمایت خود را از این کارزار اعلام کردند.

 

اینستاگرام سینما شارپ

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا