سینمای جهان

«دادگاه شیکاگو ۷» جایزه می‌ گیرد

بازیگران فیلم «دادگاه شیکاگو ۷» و کارگردان آن آرون سورکین جایزه پیشگام را از جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز دریافت می‌کنند.

 به نقل از ورایتی، هارولد ماتزنر رییس جشنواره بین المللی فیلم پالم اسپرینگز خبر داد. که امسال جایزه پیشگام این جشنواره به بازیگران و کارگردان فیلم «دادگاه شیکاگو ۷» اهدا می‌شود.

وی گفت: «دادگاه شیکاگو ۷» یک درام هیجان‌انگیز است. فیلمی که در اتاق دادگاه می‌گذرد. و روشنگر رفتار این دادگاه تاریخی در برخورد با فعالان اجتماعی به جرم تحریک شورش‌های خارج از کنوانسیون ملی دموکراتیک ۱۹۶۸ است.

وی افزود: آرون سورکین در مقام نویسنده و کارگردان یک فیلم قابل تامل خلق کرده. که با بازی‌های برجسته و با قدرت بازیگرانش شامل یحیی عبدالمتین دوم، ساشا بارون کوهن، جوزف گوردون لوی، مایکل کیتون، فرانک لانگلا، ادی ردمین، مارک رایلنس، جرمی استرانگ و بقیه شکل گرفته است.

این جایزه پیشتر شامل فیلم‌هایی چون «کتاب سبز» پیتر فارلی و «شکل آب» گی‌یرمو دل تورو شده که بعد به عنوان بهترین فیلم اسکار شناخته شدند. جایزه پیشتاز برای تجلیل گروهی بازیگران یک فیلم و کارگردان آن اهدا می‌شود.

از دیگر برندگان امسال جوایز پالم اسپرینگز ریز احمد برنده جایزه بازیگر و جایزه دستاورد نخل صحرا، کری مولیگان برنده جایزه بازیگر بین‌المللی، گری اولدمن برنده جایزه رییس جشنواره و کلویی ژائو برنده جایزه کارگردان سال هستند.

گرچه امسال قرار نیست. جشنواره فیلم پالم اسپرینگز به صورت فیزیکی برگزار شود. اما یک مراسم بزرگداشت از ۱۱ تا ۲۵ فوریه به صورت آنلاین برگزار می‌کند. همچنین یک جشنواره در ابعاد کوچک در ماه ژوئن شکل می‌گیرد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا