سینمای جهان

گای ریچی اجازه استفاده از اسلحه واقعی را نمی‌دهد

پس از سانحه‌ای که در فیلم «زنگار» برای آلک بالدوین رخ داد و به مرگ فیلمبردار فیلم انجامید، گای ریچی اعلام کرد دیگر اجازه نمی‌دهد در فیلم‌هایش از اسلحه واقعی استفاده شود.

به نقل از یاهو نیوز، گای ریچی می‌گوید پس از تیراندازی در صحنه فیلم «زنگار» ‌که به مرگ هالینا هاچینز فیلمبردار فیلم انجامید دیگر اجازه نداده است اسلحه واقعی سر صحنه فیلم‌هایش وجود داشته باشد.

این کارگردان بریتانیایی قبل از اکران جدیدترین فیلمش با عنوان «میثاق» که درامی درباره جنگ افغانستان است به نیوزویک گفت: دیگر همه چیز تغییر کرده، کل بازی تغییر کرده است.

در این فیلم جیک جیلنهال در نقش سربازی بازی می‌کند که مصمم است در بحبوحه جنگ دین خود را ادا کند. وی در نقش یک گروهبان آمریکایی برای ادای دینش به یک مترجم نظامی افغان بازمی‌گردد. در این فیلم تیراندازی زیاد است و برای این تیراندازی‌ها به جای گلوله واقعی از گلوله‌های‌ پلاستیکی کوچک و تجزیه‌پذیر استفاده شد تا نگرانی‌ برای حفظ امنیت گروه از بین برود.

گای ریچی که این فیلم را پس از تصادف مرگبار فیلم «زنگار» ساخت، گفت: ما در فیلم «میثاق» حتی یک سلاح گرم هم نداشتیم و این اولین فیلمبرداری ما بدون اسلحه واقعی بود و باید بگویم برای همه ما یک آرامش واقعی ایجاد شده بود.

در اکتبر ۲۰۲۱ آلک بالدوین بازیگر فیلم وسترن «زنگار» که در نیومکزیکو در حال فیلمبرداری بود با اسلحه‌اش شلیک کرد که به کشته شدن فیلمبردار فیلم انجامید و جوئل سوئزا کارگردان را مجروح کرد.

ریچی درباره اسلحه‌هایی با گلوله‌های ایرسافت که در صحنه فیلمبرداری استفاده شده است، توضیح داد: آنها مثل سلاح‌های واقعی به نظر می‌رسند و همه عملکرد یک اسلحه واقعی را نشان می‌دهند و حتی تخلیه انفجاری هم دارند و همه چیز واقعی به نظر می‌رسد.

وی تاکید کرد که استفاده از این اسلحه‌ها این اطمینان را ایجاد می‌کند که کسی دچار مشکل نمی‌شود.

این فیلم ریچی در اسپانیا فیلمبرداری شده که چشم‌اندازهایی شبیه افغانستان دارد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا