سینمای جهان

«آنگ لی» نشان لژیون دونور فرانسه را دریافت کرد

آنگ لی کارگردان نامدار تایوانی با دریافت بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه، تجلیل شد.

 به نقل از ددلاین، آنگ لی کارگردان برنده جایزه اسکار با دریافت نشان لژیون دونور فرانسه که عالی‌ترین نشان افتخار این کشور است. تجلیل شد.

آنگ لی کارگردان تایوانی-آمریکایی برای مشارکت خود در فرهنگ جهانی این نشان را در سفارت فرانسه در تایوان در مراسمی خصوصی دریافت کرد.

دیوید کیبلر مسئول امور فرهنگی دفتر فرانسه در تایپه در این مراسم گفت. این نشان نه تنها برای هنرمندان که برای افرادی است. که دستاوردهای معناداری در زمینه‌های مختلف دارند. در مورد آقای لی ما درباره مشارکت جهانی ایشان در جهان فرهنگ صحبت می‌کنیم.

پیشتر فیلمسازانی مانند استیون اسپیلبرگ، مارتین اسکورسیزی، باربارا استرایسند، کلینت ایستوود و رابرت ردفورد این نشان را دریافت کرده‌اند.

آنگ لی پیشتر با نشان شوالیه هنر در سال ۲۰۱۲ در پاریس تجلیل شده بود.

وی جایزه اسکار را برای «ببر غران، اژدهای پنهان» به عنوان بهترین فیلم خارجی و نیز اسکار بهترین کارگردانی را برای «کوهستان بروک بک» و «زندگی پای» دریافت کرده است.

او با «زندگی پای» ۱۱ نامزدی اسکار کسب کرد. که برای بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین جلوه‌های تصویری و بهترین موسیقی متن آن را دریافت کرد. این فیلم ۹ نامزدی بفتا کسب کرد. سه گلدن گلوب و به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۲ از سوی موسسه هنر آمریکا انتخاب شد.

آن گل لی برای «کوهستان بروک بک» نیز ۸ نامزدی اسکار و برای «ببر غران، اژدهای پنهان» ۹ نامزدی اسکار کسب کرد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا