سینمای ایران

پیمان معادی: فکر به پناهندگی، عصبانی و غمگینم میکند

پیمان معادی در گفت‌وگو با شبکه فرانسوی: وقتی به بحران پناهندگی فکر می‌کنم، عصبانی و غمگین می‌شوم.

پیمان معادی که در فیلم غیرایرانی «شیفت شب» نقش مهاجر را ایفا کرده، در مصاحبه با شبکه فرانسوی درباره این که یک مهاجر جذب جامعه فرانسه می‌شود یا جامعه آمریکایی، او گفت: «در فرانسه این تصور وجود دارد که همه می‌دانند فرانسوی بودن به چه معناست و فکر می‌کنند این هویت ملی روی ایده آل‌های جهانی جمهوریت بنا شده؛ برابری و لاییسیته فرانسوی. اما آیا واقعا اینطور است؟! یک زن جوان مسلمان در حومه پاریس درباره این سوال چه احساسی دارد؟

پیمان معادی بازیگر بین المللی سینما می‌گوید: «وقتی به بحران پناهندگی فکر می‌کنم، احساس ناتوانی نمی‌کنم. من عصبانی می‌شوم. غمگین می‌شوم. احساس ناامیدی می‌کنم. هیچکس حاضر نیست کودکانش را در قایق بگذارد مگر این که مطمئن باشد آب از خشکی امن‌تر است‌.

دولت‌های اروپایی هنوز کسانی را که درصدد کمک به پناهندگان بر می‌آیند را جریمه می‌کنند! اما آیا داستان‌های اخراج پناهندگان در طول جنگ جهانی دوم را به یاد نمی‌آوریم؟ پیمان معادی گفت: ما دوباره همان اشتباهات فاجعه‌بار خود را تکرار می‌کنیم! ما فراموش می‌کنیم که بحران مهاجرت را تاریخی مرور کنیم… نه، من احساس ناتوانی نمی‌کنم. من می‌توانم جهان را تغییر بدهم‌، حتی اگر شده بسیار جزیی و کوچک، چون من یک بازیگرم.»

او (زادهٔ ۹ تیرماه ۱۳۴۹، نیویورک) کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر ایرانی-آمریکایی است. او برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های جدایی نادر از سیمین و دربارهٔ الی به عنوان بازیگر صاحب سبک، شناخته شد.  خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین دریافت کرد. او از بازیگران ایرانی-آمریکایی است از مهم‌ترین نقش‌های بین‌المللی او می‌توان در نقش علی در فیلم کمپ ایکس ری، فیلم آخرین شوالیه‌ها در کنار مورگان فریمن و در نقش پدر نصیر خان در سریال آمریکایی آن شب و فیلم شش زیرزمینی در نقش برادر رئیس‌جمهور تورگستان اشاره کرد.

اینستاگرام سینما شارپ

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا