سینمای جهان

دلیل کناره‌گیری جک نیکلسون از سینما

یک منتقد سینما به نقل از یکی از دوستان جک نیکلسون دلیل کناره گیری این ستاره بزرگ سینما از دنیای بازیگری را فاش کرد.

تقریبا به مدت ۱۰ سال است که شایعاتی مبنی بر کناره گیری جک نیکلسون از دنیای بازیگری ادامه دارد. اما هیچ وقت این بازیگر افسانه ای خودش این موضوع را تایید نکرده است. آخرین حضور جک نیکلسون در دنیای سینما مربوط به فیلم سال ۲۰۱۰ «از کجا می دانی» ساخته جیمز ال. بروکس است.

در این سال ها شایعاتی وجود داشت. مبنی بر اینکه نیکلسون افسانه ای بازیگری را به دلیل ضعف و زوال حافظه رها کرده. و او دیگر قادر به این نیست. که روی صحنه دیالوگ ها را به یاد بیاورد.

حالا اما یک منتقد و تحلیلگر فیلم در وبلاگ شخصی اش دلیل اصلی خداحافظی غیررسمی ستاره «محله چینی ها» و «پرواز برفراز آشیانه فاخته» را اعلام کرده است.

جردن ریمی منتقد سینما در صفحه شخصی اش به نقل از یکی از دوستان نزدیک نیکلسون در این سال ها می گوید. دلیل غیبت نیکلسون از دنیای بازیگری خسته شدن این بازیگر از این صنعت است.

ریمی در این باره می نویسد: نیکلسون از دیدن تغییرات شدید و توفانی صنعت هالیوود که در این چند سال رخ داده، خسته شده است، او کارش را به پایان رسانده. و دیگر کاری با این صنعت تغییر یافته ندارد.

این درحالیست. که چند سال پیش خبری مبنی بر بازگشت نیکلسون به دنیای بازیگری با بازسازی انگلیسی زبان فیلم کمدی آلمانی «تونی اردمن» اعلام شده بود. که البته سرانجام این حضور منتفی شد.

چهار سال پیش نیز پیتر فوندا بازیگر فقید هالیوود و دوست نیکلسون در مصاحبه ای با نیویورک پست از بازنشستگی این بازیگر خبر داده بود.

پیتر فوندا در آن مصاحبه گفته بود:

فکر می کنم او بازنشسته شده است، نمی خواهم از جانب او (جک نیکلسون) صحبت کنم. اما او کارهای زیادی انجام داده. و موفقیت مالی زیادی را نیز بدست آورده است.

جک نیکلسون ستاره بزرگ هالیوود است. که اکنون ۸۳ سال دارد، نیکلسون در فیلم های مهمی چون «ایزی رایدر»، «پنج قطعه آسان»، «آخرین ماموریت»، «محله چینی ها»، «پرواز برفراز آشیانه فاخته»، «درخشش»، «سرخ ها»، «اخبار شبکه»، «بهتر از این نمیشه»، «درباره اشمیت» و «رفتگان» بازی کرده است.

نیکلسون در حال حاضر با ۱۲ نامزدی اسکار در میان بازیگران مرد رکورددار است. او سه بار این جایزه را برای فیلم «پرواز برفراز آشیانه فاخته»، «دوران مهرورزی» و «بهتر از این نمیشه» دریافت کرده است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا