سینمای جهان

نامزدهای انجمن کارگردانان آمریکا اعلام شد

انجمن کارگردانان آمریکا فهرست نامزدهای رویداد امسال خود را منتشر کرد.

به نقل از ورایتی، در روزی که جوایز بفتا نامزدهای بهترین های سینمایی سال از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را معرفی کرد. جوایز باارزش انجمن کارگردانان آمریکا نیز از فهرست نامزدهای امسال خود رونمایی کرد.

بنا به اعلام این انجمن، در بخش بهترین کارگردان فیلم های بلند امسال، امرالد فنل برای فیلم «زن جوان خوش آتیه» و کلویی ژائو برای «سرزمین آواره ها» دو زنی بودند که توانستند. به میان ۵ نامزد نهایی راه پیدا کنند. امرالد فنل و ژائو به این ترتیب به هشتمین و نهمین زن تاریخ تبدیل شدند. که توانسته اند نامزد جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شوند.

کلویی ژائو ضمنا به اولین زن رنگین پوست تاریخ که نامزد این جایزه شده نیز تبدیل شد.

پیش از این لینا ورتمولر، باربارا استرایسند، جین کمپیون، سوفیا کوپولا، والری فاریس، کاترین بیگلو و گرتا گرویگ تنها زن های سینماگری بودند. که نامزد جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شده بودند.

در بخش بهترین کارگردان فیلم های بلند سینمایی، دیوید فینچر برای «منک»، آرون سورکین برای «دادگاه شیکاگو ۷» و لی آیزاک چونگ برای «میناری» نیز نامزد شدند. سال گذشته جایزه این بخش به سم مندس برای فیلم «۱۹۱۷» رسید.

در بخش نامزدهای بهترین کارگردان های فیلم اولی نیز رادا بلنک «نسخه چهل ساله»، فرناندو فاریاس دلاپارا برای «دیگر اینجا نیستم»، رجینا کینگ برای «شبی در میامی»، داریوس ماردر برای «صدای متال» و فلوریان زلر برای «پدر» نامزد شدند.

جوایز انجمن کارگردانان آمریکا روز ۱۰ آوریل اعلام می شود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا