سینمای جهان

ایزابل آجانی به ۲ سال حبس‌ تعلیقی محکوم‌ شد

یکی از مشهورترین چهره‌های سینمای فرانسه با اتهام‌های پی‌درپی تخلف مالیاتی، در نهایت به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

به نقل از ورایتی، ایزابل آجانی به ۲ سال حبس تعلیقی و ۲۵۰ هزار یورو جریمه نقدی در دادگاهی در پاریس محکوم شد.

آجانی، یکی از معتبرترین بازیگران زن فرانسوی به دلیل اقامت دایم در پرتغال بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ برای اجتناب از پرداخت ۲۳۶ هزار یورو مالیات، واریز ۱۲۰ هزاریورو به حسابش در آمریکا بدون اعلام آن و مخفی کردن کمک مالی ۲ میلیون یورویی مجرم شناخته شد.

اولیویه پاردو وکیل آجانی که برای فیلم‌های «کامیل کلودل» و «داستان آدل ه» نامزد جایزه اسکار شده بود. به ورایتی گفت آجانی این ادعاها را رد کرده و درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.

در ماه اکتبر، دادستان‌ مالی خواستار حکم تعلیقی ۱۸ ماهه علاوه بر ۲۵۰ هزار یورو جریمه شده بود. اما در نهایت دادگاه مجازات بیشتری برای این بازیگر در نظر گرفت.

وکیل وی افزود: ایزابل آجانی نتوانست در دادگاه شرکت کند و ما درخواست تغییر زمان برگزاری دادگاه را دادیم، اما آنها اجازه ندادند.

تحقیقات در مورد کلاهبرداری مالیاتی در سال ۲۰۱۶ پس از ظاهر شدن نام آجانی در اسناد پاناما آغاز شد.

آجانی همچنین به دلیل مخفی‌نگه‌داشتن صدها هزار دلار درآمدهایش از اکتبر ۲۰۲۰ تحت تحقیقات رسمی بوده است. این تحقیقات از شکایت توسط یکی از همکاران تجاری سابق وی در سال ۲۰۱۵ شروع شد.

باوجود این که این بازیگر ۶۸ ساله آشفتگی‌های حقوقی مداومی در سال‌های اخیر داشته اما همچنان در نقش‌های متعددی ظاهر شده است. او به تازگی در فیلم معروف ملانی لورن با عنوان «دزدها» در نتفلیکس ظاهر شد و در فیلم «پترا فون کانت» فرانسوا اوزون که جشنواره فیلم برلین را در سال ۲۰۲۲ افتتاح کرد، نقش اول را داشت.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا