سینمای جهان

فیلم «اوپنهایمر» در بریتانیا بهترین فیلم سال شد

«اوپنهایمر» از سوی انجمن منتقدان فیلم بریتانیا به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد.

به نقل از فیلم استیج، انجمن منقدان فیلم بریتانیا (UKFCA) برندگان ۲۰۲۳ خود را معرفی کردند و «اوپنهایمر» را به عنوان بهترین فیلم سال برگزیدند. این فیلم موفق شد تا «باربی»، «قاتلان ماه کامل»، «زندگی‌های گذشته» و «مردعنکبوتی: در دنیای عنکبوتی» را پشت سر بگذارد.

کریستوفر نولان نیز برای همین فیلم به عنوان بهترین کارگردان سال انتخاب شد و امرالد فنل، جاناتان گلیزر، مارتین اسکورسیزی و سلین سانگ دیگر رقبای این بخش را پشت سرگذاشت.

جایزه بهترین بازیگر مرد هم به کیلین مورفی برای ایفای نقش اصلی فیلم «اوپنهایمر» تعلق گرفت و بردلی کوپر، پل جیامتی، بری کیوگن و اندرو اسکات مغلوب وی شدند.

در بخش بهترین بازیگر زن لیلی گلداستون بازیگر «قاتلان ماه کامل» عنوان بهترین بازیگر زن سال را دریافت کرد و ساندرا هولر، گرتا لی، مارگو رابی و اما استون را پشت سر گذاشت.

رایان گاسلینگ عنوان بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای بازی در «باربی» به دست آورد و ریچل مک‌آدامز هم برای بازی در «خدایا آنجایی؟ این منم مارگارت» بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. جایزه بهترین فیلمنامه هم به «زندگی‌های گذشته» رسید.

این منتقدان ۵۰ فیلم برتر سال را هم معرفی کردند که «اوپنهایمر» در صدر لیست جای گرفت.

در جایگاه دوم تا دهم این فیلم‌ها انتخاب شدند: «زندگی‌های گذشته»، «قاتلان ماه کامل»، «مرد عنکبوتی: در دنیای عنکبوتی»، «باربی»، «همه ما بیگانه‌ها»، «بیچارگان»، «آناتومی یک سقوط»، «جان ویک: بخش ۴»، «سالتبرن».

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا