سینمای جهان

واکین فینیکس و برد پیت در فهرست جایزه دهندگان اسکار

به رسم سال‌های گذشته اسکار، تمامی چهار برنده‌ جوایز بخش‌های بازیگری در سال گذشته باید جوایز امسال بازیگری را اهدا کنند.

 استیون سودربرگ، جسی کالینز و استیسی شر تهیه‌کنندگان مراسم اسکار نود و سوم اسامی بعضی از اهداکنندگان جوایز را اعلام کردند. در تیزر این مراسم این پرسش مطرح شده است. “در دنیایی که پر از مراسم اهدای جوایز است، چه می‌شد. اگر یک مراسم در واقع یک فیلم بود؟” پاسخ این پرسش یکشنبه شب ۲۵ آوریل روشن خواهد شد. اما پیش از آن تهیه‌کنندگان مراسم اسامی بعضی از اهداکنندگان از جمله “بونگ جون هو” و “برد پیت” را منتشر کرده‌اند. در مراسم اسکار نود و سوم ستارگانی چون “انجلا بست”، “هالی بری”، “بونگ جون هو”، “دان چیدل”، “برایان کرانستون”، “لورا درن”، “هریسون فورد”، “رجینا کینگ”، “مارلی ماتلین”، “ریتا مورنو”، “واکین فینیکس”، “برد پیت“، “ریز ویترسپون”، “رنی زلوگر” و “زندیا” جوایز را به برندگان تقدیم می‌کنند. تا زمان برگزاری مراسم اهداکنندگان بیشتری معرفی خواهند شد.

تهیه‌کنندگان اسکار ۲۰۲۱ می‌گویند: “برای عمل به رویکرد مراسم به عنوان یک فیلم، ما ستارگانی درخشان را گردآوری کرده‌ایم. درخشندگی آن‌ها بسیار شدید است، شاید به عینک دودی احتیاج پیدا کنید.”

بونگ پیروز بزرگ مراسم اسکار سال گذشته بود. و با “انگل” (Parasite) جوایز بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اریجینال، و بهترین فیلم بین‌المللی را کسب کرد. “انگل” اولین فیلم غیر-انگلیسی زبانی بود. که جایزه‌ی بهترین فیلم سال را دریافت می‌کرد. در حالی که بونگ اولین فیلمساز کره‌ای بود. که در بهترین کارگردانی اسکار را به خانه می‌برد.

به رسم سال‌های گذشته اسکار، تمامی چهار برنده‌ی جوایز بخش‌های بازیگری در سال گذشته باید جوایز امسال بازیگری را اهدا کنند. واکین فینیکس با “جوکر” برنده‌ی اسکار شد. در حالی که زلوگر اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول را با “جودی” کسب کرد. زلوگر پیش از “جودی” با “کوهستان سرد” هم این جایزه را دریافت کرده بود. یک سال قبل “برد پیت” با “روزی روزگاری در هالیوود” و “لورا درن” با با “داستان زناشویی” جوایز اسکار بهترین بازیگران مرد و زن نقش مکمل را به خانه بردند. ماتلین، بری، ویترسپون، کینگ و مورنو همگی سابقه‌ی دریافت اسکار را دارند.

نود و سومین مراسم اهدای جوایز اسکار یکشنبه ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد و از شبکه‌ی ABC روی ایر می‌رود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا