سینمای ایران

اولین واکنش به فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی در کن

منتقد سایت جشنواره کن در یادداشتی به فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی پرداخت.

شارلوت پاوارد در یادداشتی که در سایت فستیوال کن منتشر شده است. به فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی که در بخش مسابقه هفتاد و چهارمین جشنواره کن حضور دارد، پرداخت.

متن وی بدین شرح است: «اصغر فرهادی در فیلم اخیر خود سه شخصیت اصلی خلق کرده است. در فیلم «قهرمان» قهرمان شخصیتی به نام رحیم با بازی امیر جدیدی است. او به دلیل یک بدهی مالی در زندان به سر می برد. و حال همسرش سعی می کند. او را متقاعد کند که بدهی شان را از طریق پولی که در یک کیف پیدا کرده است، بدهند. این تصمیم عواقبی دارد که شخصیت اصلی فیلم را به یک قهرمان تبدیل می کند.

همانطور که کارگردان «جدایی» درام اجتماعی خود را قوام می دهد، یک سیستم اجرایی بسیار پیچیده را به نمایش می گذارد که در آن مردم درگیر خواسته های پیچ و خم دار سیستم برای یافتن شاهد (مدرک) می شوند. در چنین جامعه کنترلگر و کدگذاری شده یک اتفاق و جزییات کوچک کافی است تا قهرمان را به یک آدم منفور تبدیل کند و بالعکس.

این فیلمساز ایرانی تصویری واقع بینانه از شکاف‌های جامعه ایران در فیلمش بازگو می کند و فیلم را با این اندیشه پیش می برد که در اینجا همه چیز باید مورد مذاکره قرار گیرد.

اصغر فرهادی در تمام فیلم هایش شخصیت های خود را تا دم محدودیت ها می برد: مرد جوانی که پر از آرزوست فکر می کند که همه چیز خوب خواهد شد اما ناگهان در دام رسانه ها و توجه آنها می افتد.

در «قهرمان»، فرهادی بار دیگر دخترش سارینا فرهادی را برای نقشی انتخاب کرده که نامش نازنین است. او قبلا در «جدایی» هم ایفای نقش کرده است.

فیلم در شیراز فیلمبرداری شده؛ پایتخت تاریخی امپراتوری پارس در جنوب ایران و یکی از مراکز فرهنگی و هنری ایران.»

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا