سینمای جهان

کیت بلانشت همچنان در رادار فیلمسازها

کیت بلانشت سال پرکاری را پشت سر گذاشته و در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی ایفای نقش کرده است.

تاد فیلد کارگردان نامزد اسکار ۱۵ سال پس از اکران “بچه‌های کوچک” (Little Children) اولین فیلم بلندش “تار” (TAR) را با همکاری “کیت بلانشت” می‌سازد. کارگردان “در اتاق خواب” (In the Bedroom) در این درام اریجینال به نویسندگی و کارگردانی خودش با استودیوی فکوس فیوچرز همکاری خواهد کرد. جزئیاتی از داستان فیلم فاش نشده اما پروژه قرار است. از ماه سپتامبر در برلین فیلمبرداری شود. فیلد با کمپانی “استاندارد فیلم” تهیه‌کننده‌ی این فیلم نیز خواهد بود.

“تاد فیلد” با کارگردانی اولین فیلمش “در اتاق خواب” با بازی “تام ویلکینسن” و “سیسی اسپاسک” و “ماریسا تومی” تحسین منتقدین را برانگیخت، آن درام که در مورد مواجه‌ی والدین با مرگ فرزندشان در یک حادثه بود، اغلب یکی از بهترین درام‌های دهه‌ی ۲۰۰۰ نامیده شده. فیلد پس از آن فیلم “بچه‌های کوچک” را در سال ۲۰۰۶ ساخت و داستانی در مورد بزرگسالی با بازی “کیت وینسلت” و “پاتریک ویلسون” روایت کرد.

این فیلم برای وینسلت نامزدی اسکار بهترین بازیگر زن نقش اول، برای “جکی ارل هیلی” نامزدی بازیگر مرد نقش مکمل، و برای فیلد و همکار نویسنده‌اش “تام پروتا” نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه‌ی اقتباس‌شده را به همراه داشت.

فیلد از آن پس به پروژه‌های ساخته‌نشده‌ی بسیاری ملحق شد، از جمله فیلمی در مورد انقلاب مکزیک با بازی “لئوناردو دی‌کاپریو” و سریالی با بازی “دنیل کریگ” برای شبکه‌ی شوتایم. این فیلمساز در مقطعی هم قرار بود از رمان وسترن “کورمک مک‌کارتی” (Blood Meridian) اقتباس کند.

“کیت بلانشت” از سوی دیگر سال پرکاری را پشت سر گذاشته و اخیراً در مینی‌سریال “خانم آمریکا”‌ (Mrs. America) دیده شده. او به‌تازگی بازی در فیلم “کوچه کابوس” (Nightmare Alley) “گی‌یرمو دل تورو” و “به بالا نگاه نکن”‌ (Don’t Look Up) “آدام مک‌کی” را به پایان رسانده. او اخیراً به فیلم استاپ-موشن “پینوکیو” دل تورو و اقتباس “الی راث” از بازی ودیویی “سرزمین‌های مرزی” (Borderlands) پیوسته است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا