سینمای جهان

«قهرمان» فرهادی یادآور فیلمی از کامران شیردل است

فیلمساز بریتانیایی فیلم «قهرمان» فرهادی را از لحاظ موضوع و تم یادآور فیلم مستند درخشان «اون شب که بارون اومد» کامران شیردل دانست.

مارک کوزینس فیلمساز ۵۶ ساله بریتانیایی که مصاحبه هایش با کارگردانان چیره دست دنیا چون دیوید لینچ، رومن پولانسکی و مارتین اسکورسیزی در برنامه تلویزیونی «نما به نما» بسیار مشهور است. در مواجهه با فیلم تازه اصغر فرهادی در جشنواره فیلم «کن» واکنش متفاوتی نسبت به دیگران داشته است.

این کارگردان بریتانیایی در صفحه توییترش فیلم «قهرمان» فرهادی را به یکی از آثار کلاسیک تاریخ سینمای ایران یعنی فیلم مستند «اون شب که بارون اومد» ساخته کامران شیردل شبیه دانست.

کوزینس در صفحه شخصی اش درباره فیلم فرهادی نوشت: فیلم جذاب «قهرمان» ساخته جدید اصغر فرهادی مرا به یاد مستند کلاسیک باشکوه «اون شب که بارون اومد» ساخته کامران شیردل انداخت. تم و موضوع مشابه این دو فیلم، تمایل به قهرمانان و پیچیدگی داستان آنها است.

فیلم «حماسه روستازاده گرگانی» یا «اون شب که بارون اومد» محصول ۱۳۴۷ با موضوع اتفاقی مشابه حرکت قهرمانانه دهقان فداکار در روستایی در شمال به کارگردانی کامران شیردل ساخته شده است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا