سینمای جهان

هزینه یک میلیون دلاری جشنواره کن برای کرونا

جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ پس از یک سال وقفه برای مهار کرونا و مقابله با شیوع آن در طول جشنواره بیش از یک میلیون دلار هزینه کرد.

به نقل از ورایتی، هفتادو چهارمین دوره جشنواره فیلم کن که موفق شد ۱۲ روز بی وقفه به اکران فیلم‌های مورد نظرش بپردازد. و میزبان ستاره‌هایی از گوشه و کنار جهان باشد. و چهره‌های مشهوری چون مت دیمون، رجینا کینگ و شان پن را روی فرش قرمز خود داشته باشد. برای این کار و مقابله با شیوع کرونا بیش از یک میلیون دلار هزینه اضافی متقبل شد.

این کار آسانی نبود. و به مدد انجام آزمایش منظم رایگان کووید برای تقریباً ۲۸ هزار شرکت کننده در جشنواره ممکن شد. در این میان آنهایی که از اتحادیه اروپا آمده بودند. و دارای پاسپورت واکسیناسیون بودند می‌توانستند. این رویه‌ها را دور بزنند. اما باز هم تضمینی وجود نداشت. که نوع دلتای کرونا دیگران را مبتلا نکند.

لئا سدو بازیگر فرانسوی که امسال ۳ فیلم وی در جشنواره کن اکران شد. به دلیل مثبت بودن تست کرونایش سفر به جشنواره را لغو کرد. و برخی نگران شدند. که شاید این شروع موجی باشد. که مبتلایان زیادی به جای بگذارد.

کن امسال میزبان فیلم‌هایی با حضور چهره‌های متعدد جهانی هم بود از جمله فیلم «گزارش فرانسوی» وس اندرسون که برای حضور بازیگران درجه یکش از جمله بیل موری، تیلدا سوینتون و تیموتی شالامه به جای استفاده از اتومبیل مخصوص کن، بازیگران با اتوبوس مخصوص تا فرش قرمز آمدند و در سالن سینما نیز ۹ دقیقه تشویق تماشاگران را شاهد بودند.

امسال فیلم‌های زیادی با تشویق متمادی روبه رو شدند که «مرداب» مت دیمون و فیلم زندگینامه‌ای سلین دیون از جمله آنها بودند.

با همه اینها در بخش بازار فروش، کن نتوانست مثل هر سال موفق ظاهر شود و توزیع کنندگان فیلم‌ها تمایل زیادی به خرید حقوق پخش فیلم‌ها نشان ندادند زیرا هنوز نمی‌توانند مثل زمان‌های عادی به اکران و استقبال از فیلم‌ها در سالن‌های سینما اطمینان داشته باشند. با این حال به نظر می‌رسد کن توانست خریدارانش را در مجموع راضی کند و بسیاری از خریداران بزرگ مانند ایندی، ای‌اف‌سی فیلمز، نئون، ای ۲۴ و سونی کلاسیک پیکچرز، فرانسه را با امتیازهایی که خریده بودند ترک کردند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا