سینمای جهان

«بازی مرکب» برای کودکان زیر 15سال خطر ساز شد!

در پی انتشار گزارش اجرای چالش‌های «بازی مرکب» (Squid Game) نت‌فلیکس توسط کودکانی که گاهی سن‌شان به شش سال می‌رسید، شورایی در جنوب انگلستان از والدین خواست این سریال را به فرزندانشان نشان ندهند.

«گاردین» گزارش داده است که شورای مرکزی بدفوردشیر به والدین ایمیلی ارسال کرده تا بگوید سریال «بازی  مرکب» مناسب افراد زیر ۱۵ سال نیست و والدین باید در مورد دسترسی فرزندانشان به سریال «هوشیار» باشند.

در برخی از مدارس بریتانیا گزارش شده است. که کودکان بازی‌های سریال پربیننده نت‌فلیکس را اجرا می‌کنند. و بازندگان را به شکل جسمانی تنبیه می‌کنند. حتی اگر کودکان سریال «بازی مرکب» را مستقیماً‌ نبینند، ممکن است. در پلتفرم‌هایی نظیر تیک‌تاک محتوای مرتبط با آن را رؤیت کرده باشند، جایی که کاربران چالش‌های سریال را در خانه اجرا می‌کنند.

در نامه شورا آمده است: «گزارش‌های نگران‌کننده‌ای در مورد کودکان و افراد جوانی منتشر شده که در مدارس «بازی مرکب» را «بازی» کرده‌اند. این سریال به‌واسطه پلتفرم‌های دیگری چون یوتیوب و تیک‌تاک قابل مشاهده است و با توجه به محبوبیت بازی‌های سریال، توسعه‌دهندگان مینی-بازی‌های مشابهی بر این اساس در «روبلاکس» (Roblox) و پلتفرم‌های بازی دیگر ساخته‌اند. اکیداً توصیه می‌کنیم که کودکان نباید «بازی ماهی مرکب» را بینند. سریال بسیار زننده است و محتوای خشونت‌آمیزی دارد.»

علائم راهنمایی و رانندگی در بزرگراه‌های بریتانیا که شباهت‌هایی به علائم سریال «بازی مرکب» دارند سبب شده بود پلیس در شبکه‌های اجتماعی بیانیه‌هایی منتشر کند. پلیس تامس ولی این هفته در صفحه توییتر خود می‌نویسد این نمادها که در اسلو و در فاصله ۲۵ مایلی لندن نصب شده نشان‌دهنده انحراف از مسیر است و نه ورود به دنیای دیستوپیایی سریال کره‌ای نت‌فلیکس. اشکال مثلث، مربع و دایره روی این تابلوها به همراه یک پیکان خروجی بعدی را به راننده نشان می‌دهند.

نت‌فلیکس هفته گذشته اعلام کرد که «بازی مرکب» با ۱۱۱ میلیون بیننده در یک ماه اول رسماً به پربیننده‌ترین سریال تاریخ شبکه تبدیل شده است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا