توافق استودیو جیبلی برای بازپخش انیمه‌های کلاسیک میازاکی در سینماهای جنوب شرق آسیا

بازپخش ۲۱ فیلم کلاسیک استودیو جیبلی با همکاری mm2 Entertainment طی پنج سال در سینماهای هفت کشور جنوب شرق آسیا.

به گزارش سینما شارپ، استودیوی جیبلی ژاپن با همکاری mm2 Entertainment مستقر در سنگاپور، به توافقی دست یافته تا انیمه‌های محبوب هایائو میازاکی را در سینماهای جنوب شرق آسیا طی پنج سال آینده بازپخش کند.

این توافقنامه توزیع که روز پنج‌شنبه توسط این دو شرکت اعلام شد، شامل بازپخش ۲۱ فیلم از آثار نمادین جیبلی از جمله فیلم‌های محبوبی مانند «شهر اشباح»، «قلعه متحرک هاول» و «همسایه من توتورو» در هفت کشور سنگاپور، مالزی، برونئی، اندونزی، تایلند، فیلیپین و کامبوج خواهد بود.

این طرح ادامه راهبرد موفق استودیو جیبلی برای بهره‌برداری از آرشیو خود در سال‌های اخیر است. با اجرای یک طرح مشابه در سرزمین اصلی چین، این شرکت میلیون‌ها دلار از نمایش آثار میازاکی به نسل جدیدی از مخاطبان سینما در چین کسب کرده است. فیلم «همسایه من توتورو» در سال ۲۰۱۸ از بازپخش در چین ۲۶ میلیون دلار و «شهر اشباح» در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۹ میلیون دلار به‌دست آورد. دیگر آثار نیز به همین ترتیب بازپخش شدند.

شرکت mm2 اعلام کرد که اولین فیلم‌های موجود در کتابخانه استودیو جیبلی اواخر امسال در جنوب شرق آسیا بازپخش خواهند شد. شرکت مادر این کمپانی، mm2 Asia، سینماهای زنجیره‌ای در سنگاپور و مالزی را اداره می‌کند و در این دو کشور مستقیماً بازاریابی و توزیع آثار جیبلی را بر عهده خواهد داشت. در دیگر بازارها نیز با همکاری شرکای محلی فعالیت می‌کند.

چانگ لانگ جونگ، مدیر عامل گروه mm2 Asia، گفت: “فیلم‌های استودیو جیبلی به خاطر هنر، داستان‌سرایی و تأثیرات احساسی خود در سراسر جهان شناخته شده‌اند. این همکاری به ما این امکان را می‌دهد تا این کلاسیک‌های محبوب را به مخاطبان جنوب شرق آسیا بیاوریم، جایی که آنها می‌توانند این آثار را بر روی پرده بزرگ همان‌طور که در نظر گرفته شده بود، تماشا کنند. ما مطمئن هستیم که این همکاری نسل جدیدی از طرفداران را با دنیای استودیو جیبلی آشنا خواهد کرد.”

استودیو جیبلی در ماه‌های اخیر موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. این استودیو در ماه مه در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن، نخل طلای افتخاری را دریافت کرد که موقعیت آن را به‌عنوان یک نماد فرهنگی جهانی تقویت کرد. همچنین آخرین فیلم میازاکی، «پسر و مرغ ماهی‌خوار»، بیش از ۲۵۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت و برنده اسکار بهترین انیمیشن شد. در سنگاپور، نمایشگاه «دنیای استودیو جیبلی» که در موزه آرت‌ساینس سنگاپور برگزار می‌شود، تجربه‌های منحصربه‌فرد داستان‌ها و شخصیت‌های این استودیو را به طرفداران منطقه معرفی خواهد کرد.

جونیشی نیشیوکا، معاون بخش توزیع بین‌المللی استودیو جیبلی، گفت: “هر روز بازدیدکنندگانی از جنوب شرق آسیا به موزه جیبلی در میتاکا و پارک جیبلی در نزدیکی ناگویا می‌آیند. اخیراً هایائو میازاکی جایزه معتبر مگسایسای (که اغلب «نوبل آسیا» خوانده می‌شود) را دریافت کرده است. احساس می‌کنیم که فیلم‌های ما بیش از پیش توسط مردم آسیایی تماشا و لذت برده می‌شود. بسیار خوشحالم که این فرصت به ما کمک می‌کند آثارمان را به افراد بیشتری، به‌ویژه کودکان آینده معرفی کنیم.”

خروج از نسخه موبایل