سینمای ایران

هایده صفی‌یاری داور جشنواره تالین شد

هایده صفی یاری تدوینگر ایرانی به عنوان یکی از اعضای هیات داوران این دوره جشنواره شب های سیاه تالین معرفی شد.

به نقل از اسکرین دیلی، جشنواره شب‌های سیاه تالین روز گذشته ۵ نوامبر در کنار کامل کردن فهرست فیلم های بخش مسابقه اصلی، اسامی داورهای این دوره را نیز معرفی کرد. براین اساس هایده صفی‌یاری تدوینگر ایرانی در کنار ایلدیکو انیدی از مجارستان، آدام بالاژ از مجارستان، آندریاس کلینرت از آلمان و بیجایا جنا از هند هیات داوران بخش مسابقه اصلی این دوره فستیوال را تشکیل می دهند.

در این دوره از فستیوال، فیلم «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق در نخستین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه اصلی جشنواره حضور دارد. این فیلم تنها نماینده ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره است. در فهرست فیلم های جدید حاضر در بخش مسابقه اصلی که روز گذشته اعلام شد فیلمی از سینمای ایران به بخش مسابقه اصلی اضافه نشد.

در این دوره از جشنواره، فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی و «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی هر دو در بخش بهترین های فستیوال، فیلم «یک روستای بی بچه» ساخته رضا جمالی در بخش رقابتی انتخاب منتقدان، فیلم «چطور جرات می کنی این چنین آرزوی آشغالی داشته باشی» ساخته مانیا اکبری محصول بریتانیا و ایران در بخش خارج از مسابقه یاغی های با هدف، فیلم های کوتاه «آبان» ساخته عباس طاهری و مهدیه طوسی محصول ایران و فرانسه و فیلم کوتاه «درباره من» ساخته علی عسگری محصول هلند نیز حضور دارند.

در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین ۲۳۲ فیلم بلند و ۲۳۰ فیلم کوتاه از ۷۵ کشور دنیا حضور دارند.

این دوره فستیوال قرار است بین روزهای ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۰ آبان تا ۶ آذر) در کشور استونی برگزار شود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا