سینمای ایران

«فسیل» ۶۰ میلیارد را هم رد کرد

با فروش ۶۰ میلیاردی «فسیل» در کم‌تر از یک ماه، این فیلم بهترین فرصت را برای عبور از فیلم رکوردشکن «انفرادی» در اختیار دارد.

فسیل قبل از شروع رسمی اکران عیدفطر امسال، بیشترین تعداد سالن را در اختیار دارد و طبیعتا از چهارشنبه این هفته بخشی از سالن‌هایش را در تهران و شهرستان‌ها از دست خواهد داد.

با این اوصاف، روند فروش فیلم به‌گونه‌ای نیست که به قطعیت بتوان درباره شیب نزولی فروش آن نظر داد.

از سویی باید این نکته را در نظر گرفت که همزمانی هفته چهارم اکران نوروز با ایام عزاداری ماه رمضان و شب‌های احیا، سبب شد تا سالن‌های سینما فیلمی را نمایش ندهند و اگر تعطیلی سینماها نبود، شاید با ادامه روند فروش روزی متوسط دو و نیم میلیاردی فسیل، این فیلم تاکنون فروش ۷۰ میلیارد را رد کرده بود.

انفرادی ۷۷ میلیارد در هفت ماه، فسیل ۶۰ میلیارد در یک ماه

سال گذشته فیلم انفرادی در حالی ۷۷ میلیاردی شد که در ماه اول زیر ۳۰ میلیارد تومان و تا ماه پنجم [شهریور۱۴۰۱] ۶۰ میلیارد تومان فروخته بود.

به عبارتی دیگر اگر روند فروش فعلی فسیل حفظ شود، این فیلم درپنج ماه می‌تواند در رویایی‌ترین حالت ۳۰۰ میلیارد و در هفت ماه با احتساب شیب نزولی احتمالی و کاهش سالن‌ها حداکثر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بفروشد! [البته اگر نسخه قاچاق فیلم به یکباره، به دست مردم نرسد!!]

در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران [از نظر رقم فروش به تومان] به ترتیب فیلم‌های: انفرادی با ۷۷ میلیارد، فسیل با ۶۰ میلیارد [تاکنون]، دینامیت با ۵۹ میلیارد، بخارست با ۵۲ میلیارد، سنگ‌بند و گشت ۳ با ۴۲ میلیارد جز رکوردداران محسوب می‌شوند.
این در حالی است که از نظر تعداد بیننده، فارغ از قیمت بلیت، فیلم عقاب‌ها/ساموئل خاچیکیان/۶۴ همچنان لقب پرمخاطب‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را با رقم تقریبی ۸ تا ۹ میلیون تماشاگر به خود اختصاص داده و فسیل که شانس زیادی برای عبور از رکورد انفرادی دارد، تاکنون بیش از یک میلیون و دویست و پنجاه بلیت فروخته است.

همچنین بر اساس آمار ثبت شده، فیلم‌های عقاب‌ها، مرد عوضی، اخراجی‌ها۲ و کلاه‌قرمزی و پسرخاله، با پنج سال حفظ رکورد خود، بیشترین طول زمان حفظ رکورد پرفروش‌ترین فیلم را دارا هستند.

اینستاگرام سینما شارپ

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا