سینمای ایران

تازه‌ترین خبر درباره ممنوع‌الخروجی هنرمندان

حقوقدان عضو کمیته حمایت حقوقی و قضایی از هنرمندان خبر داد که مشکل ممنوع‌الخروجی تعداد زیادی از هنرمندان حل شده است.

این کارشناس ارشد حقوق رسانه در گفت‌وگو با ایسنا درباره تازه‌ترین وضعیت هنرمندانی که اجازه خروج از کشور نداشته‌اند، توضیح داد: خوشبختانه تعاملات بسیار خوبی با شورای امنیت کشور و بویژه کمیته چهره‌های این شورا انجام شده و طی این گفت‌وگوها به نتایج بسیار خوبی در زمینه رفع ممنوعیت خروج از کشور داشته‌ایم که در پی آن مشکل ممنوع‌الخروجی تعداد زیادی از هنرمندان برطرف شده است. البته برخی دیگر همچنان درگیر این مساله هستند که می‌کوشیم مشکل آنان نیز حل شود.

کوهیان افزود: در همین راستا منتظر دیداری با وزیر کشور و شورای امنیت کشور هستیم تا دیگر مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد نیز برطرف شود.
او درباره اعلام لیست هنرمندانی که مشکل ممنوع‌الخروجی‌شان حل شده، توضیح داد: به لحاظ اخلاقی، انتشار چنین لیستی را درست نمی‌دانم زیرا در محدوده حریم خصوصی افراد است و شاید آن دوستان علاقه‌ای نداشته باشند تا این موضوع علنی شود.

این تهیه‌کننده در ادامه درباره ممنوعیت بعضی هنرمندان از انجام کار هنری گفت: به عنوان عضو کمیته حمایت حقوقی و قضایی از هنرمندان، در جریان روند بسیاری از امور قضایی مربوط به هنرمندان هستم و اطلاع دارم که هیچ یک از قضات، حکمی مبنی بر ممنوع‌ کردن هیچ کدام از هنرمندان از فعالیت هنری صادر نکرده‌اند.

کوهیان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی، ممنوعیت افراد از اشتغال به شغلی خاص، یک مجازات تکمیلی است و اطلاع دارم که چنین حکمی برای هیچ یک از هنرمندان ما صادر نشده است.

او همچنین تاکید کرد که اگر هنرمندی از فعالیت هنری محروم شده است، می‌تواند علاوه بر دادگستری، مشکل خود را با کمیته حمایت حقوقی و قضایی از هنرمندان مطرح کند و این کمیته حتما پیگیر حل مشکل او خواهد بود.

به تازگی همسر جعفر پناهی، فیلمساز، که چند سالی به حکم دادگاه اجازه خروج از کشور نداشت، در صفحه شخصی خود اعلام کرد که این ممنوعیت برداشته شده و پناهی امکان خروج از کشور را دارد.

همچنین به‌مرور درباره برخی هنرمندان دیگر نیز اطلاعات جسته و گریخته‌ای مبنی بر برطرف شدن ممنوع‌الخروجی‌شان شنیده می‌شود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا