سینمای جهان

گرتا گرویگ کارگردان «نارنیا» شد

در حالی که نتفلیکس سال ۲۰۱۸ حقوق سینمایی و تلویزیونی مجموعه کتاب‌های سی اس‌لوییس را به دست آورده، گرتا گرویک ۲ فیلم از این مجموعه را کارگردانی می‌کند.

 به نقل از هالیوود ریپورتر، گرتا گرویگ که به زودی با فیلم «باربی» برادران وارنر در سینماها حضور خواهد داشت، کارگردانی فیلم داستانی «نارنیا» را برای نتفلیکس پذیرفت.

در حالی که هنوز هیچ اطلاعیه رسمی منتشر نشده، این شایعه مدت‌ها پیش مطرح شده بود که گرویگ، که در فیلم «برفک سفید» نتفلیکس به کارگردانی نوا باومباخ به عنوان بازیگر حضور داشت، بازیگر فیلم «نارنیا» خواهد بود. حالا گزارش شده که گرویگ برای کارگردانی ۲ فیلم از فرانچایز «نارنیا» از داستان‌های سی.اس. لوئیس قرارداد بسته است.

سال ۲۰۱۸ نتفلیکس اعلام کرد حقوق سینمایی و تلویزیونی مجموعه کتاب‌های «وقایع نارنیا» را به دست آورده است. در آن زمان تد سارانوس گفت: خانواده‌ها عاشق شخصیت‌هایی مانند اصلان و کل دنیای نارنیا هستند و ما از این که سال‌های آینده در خانه آن‌ها باشیم، هیجان‌زده هستیم. با این حال از زمان خرید حقوق این مجموعه در سال ۲۰۱۸ تاکنون، این کمپانی استریمر هنوز ساخت هیچ پروژه‌ای را بر اساس آنها اعلام نکرده است.

نتفلیکس چندی پیش حقوق ساخت آثار رولد دال را هم به دست آورد و از آن زمان یک فیلم اقتباسی موزیکال از «ماتیلدا»ی دال را منتشر کرد و وس اندرسون هم به تازگی اقتباسی از «داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر» این نویسنده را برای نتفلیکس انجام داده است.

در مورد «نارنیا» به نظر می‌رسد باید فیلمی با بودجه بالا باشد. گرویگ پس از کارگردانی «لیدی برد» که ۵ نامزدی اسکار از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را به دست آورد، «زنان کوچک» لوئیزا می‌آلکات را برای سونی ساخت و بعد «باربی» را با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ برای برادران وارنر جلوی دوربین برد.

باربی در حال حاضر در حال تبلیغ پیش از اکران برای باکس‌آفیس است و پیش‌بینی فروش ۸۰ میلیون دلاری در افتتاحیه آن در آمریکای شمالی می‌شود.

قبل از اینکه نتفلیکس حقوق کامل آثار سی اس‌لوییس را به دست آورد، دیزنی اقتباس‌هایی از رمان‌های «شیر، جادوگر و کمد لباس» (۲۰۰۵) و «شاهزاده کاسپین» (۲۰۰۸) ساخت. فاکس هم یک فیلم دیگر را با اقتباس از آثار این نویسنده در سال ۲۰۱۰ اکران کرد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا