سینمای ایران

«آتابای» نیکی کریمی پروانه نمایش گرفت

شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی سازمان امور سینمایی با صدور پروانه نمایش دو فیلم سینمایی موافقت کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم «مامان» به تهیه‌کنندگی مجید برزگر و کارگردانی آرش انیسی موافقت کرد. شورای پروانه نمایش همچنین با صدور پروانه نمایش فیلم «آتابای» به تهیه کنندگی و کارگردانی نیکی کریمی نیز موافقت کرد.

هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، سحر دولتشاهی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل و مه‌لقا می‌نوش بازیگران اصلی «آتابای»؛ جدیدترین ساخته نیکی کریمی هستند.

فیلمنامه «آتابای» به قلم هادی حجازی‌فر و براساس طرحی از نیکی کریمی نوشته شده است.

نیکی کریمی (زادهٔ ۱۹ آبان ۱۳۵۰) هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم اهل ایران است. او یکی از بهترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب ایران است. که در فیلم‌های مهمی نقش آفرینی کرده. و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی. از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود.

او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر (سال ۱۳۸۱) نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید. و واکنش پنجم شد. او تاکنون با کارگردانان برجسته‌ای از جمله داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی. عباس کیارستمی، ابراهیم حاتمی‌کیا،رسول ملاقلی پور ،بهروز افخمی و تهمینه میلانی همکاری داشته‌است.

اینستاگرام سینما شارپ
از طريق
خبرآنلاین

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا