سینمای جهان

انتقاد جیمز گان از نقش‌های کوتاه در فیلم‌های ابرقهرمانی

جیمز گان مدیر استودیوی دی‌سی نقش‌های کوتاه متعدد را «یکی از بدترین عناصر» فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی می‌داند.

«جیمز گان» ستارگان پرشماری برای فیلم «سوپرمن: میراث» (Superman: Legacy) به خدمت گرفته و برخی از هواداران را نگران کوتاه بودن نقش آن‌ها کرده است. «دیوید کورنسوت» در این فیلم نقش «سوپرمن»، «ریچل برازناهان» نقش «لوییس لین»، «نیکلاس هولت» نقش «لکس لوتر»، «ایزابلا مرسد» نقش «هاک‌گرل»، و «آنتونی کاریگان» نقش «متامورفو» را بازی خواهند کرد.

جیمز گان با این حال در شبکه اجتماعی تردز به این نگرانی‌ها واکنش نشان داده و تأکید کرده است که در حال بنا کردن یک دنیای سینمایی است. او از نقش‌های کوتاه بی‌شمار در ژانر ابرقهرمانی انتقاد می‌کند و می‌گوید: «اسمش را «پور کامیو» می‌گذارم که یکی از بدترین عناصر فیلم‌های ابرقهرمانی اخیر بوده. اگر شخصیتی در فیلمی وجود دارد باید از نظر داستانی علتی داشته باشد.»

او اضافه می‌کند: «مشکلی با نقش‌های کوتاه واقعی ندارم – اگر یک نظر یا یک لحظه باشد، یک ایستر اگ. چیزی که من را آزار می‌دهد زمانی است که داستانی باشکوه را با شخصیت‌های تحمیلی متلاشی می‌کنند – به خاطر داستان در آنجا نیستند، علت دیگری دارد.»

«سوپرمن: میراث» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی گان دنیای سینمایی دی‌سی را دوباره راه‌اندازی می‌کند. گان سه‌گانه «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) را برای مارول و ریبوت «جوخه انتحار» (The Suicide Squad) را برای دی‌سی ساخته و پس از استقبال از این عناوین به همراه «پیتر سفران» به مقام ریاست استودیوهای دی‌سی رسیده است. دی‌سی و مارول اخیراً با فیلم‌هایی چون «کاپیتان مارول ۲» (The Marvels)، «فلش» (The Flash) و «شزم ۲» (Shazam: Fury of Gods) شکست‌های تجاری سنگینی را متحمل شده است.

«زکری لیوای» این هفته تلویحاً «جیمز گان» را به خویشاوندسالاری متهم کرد. «شان گان» برادر این فیلمساز که در «جوخه انتحار» ظاهر شده به تازگی نقش تازه‌ای به دست آورده است.

جیمز گان پیش‌تر درباره فرسایش ژانر ابرقهرمانی به «رولینگ استون» گفته بود: «به نظر من مسئله بی‌رمق شدن [ژانر] ابرقهرمانی حقیقت دارد. هیچ ربطی به ابرقهرمانان ندارد. به داستان‌هایی مرتبط است که روایت می‌کنیم و اینکه آیا به شخصیت‌پردازی بی‌توجه بوده‌ایم یا نه. عاشق سوپرمن و بت‌من و مرد آهنی هستیم. چون شخصیت‌های بی‌نظیری‌اند که در دل ما جا دارند. و اگر مشتی مزخرف روی پرده به ما نشان دهند، واقعاً خسته‌کننده می‌شود.»

«سوپرمن: میراث» ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۵ اکران خواهد شد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا