سینمای جهان

جی کی رولینگ پلیس اسکاتلند را تهدید کرد!

جی کی رولینگ نویسنده کتاب های «هری پاتر» (Harry Potter) پلیس اسکاتلند را به چالش کشید و از آن‌ها به تندی انتقاد کرد.

«جی کی رولینگ» پلیس اسکاتلند را به چالش کشیده تا او را تحت قانون جدید نفرات‌پراکنی «حزب ملی اسکاتلند» و به جرم مرد خطاب قرار دادن چند زن تراجنسیتی بازداشت کنند.

نویسنده «هری پاتر» (Harry Potter) که در ادینبرو پایتخت اسکاتلند زندگی می‌کند. در شبکه اجتماعی ایکس می‌نویسد: «آزادی بیان و عقیده در اسکاتلند به پایان می‌رسد. اگر تعریف صحیح جنسیت بیولوژیک یک جرم انگاشته شود. من در حال حاضر از کشور خارج شده‌ام. اما اگر آنچه اینجا نوشته‌ام طبق قانون جدید جرم به حساب می‌آید. منتظرم که وقتی به زادگاه «روشنگری اسکاتلند» برمی‌گردم بازداشت شوم.»

رولینگ که از چند سال قبل هویت جنسی افراد تراجنسیتی را زیر سؤال می‌برد و چند بار خودش را به دردسر انداخته، از هوادارانش دعوت می‌کند توییت‌هایش را بازنشر و از هشتگ «بازداشتم کنید» (#arrestme) استفاده کنند.

جی کی رولینگ دو سال پیش و چند روز پیش از «روز جهانی زن» به لایحه‌ای که به افراد تراجنسیتی در اسکاتلند اجازه می‌داد راحت‌تر تغییر جنسیت دهند انتقاد کرده بود.

قانون جدید سوء استفاده فعالانی را کاملاً روا می‌دارد که می‌خواهند کسانی را ساکت کنند که از خطرات حذف فضاهای تک جنسیتی زنان و دختران حرف می‌زنند. مزخرفاتی ساخته شده از از داده‌های جنایی که تجاوز خشونت‌آمیز و جنسی مردان را پای زنان می‌نویسد، بی‌عدالتی وحشتناک رقابت مردان در ورزش‌های زنان را امکان‌پذیر می‌کند. در مشاغل زنان بی‌عدالتی به وجود می‌آورد، زمینه از بین رفتن فرصت‌ها توسط مردان تراجنسیتی را فراهم می‌کند. و واقعیت و تغییر‌ناپذیری جنسیت بیولوژیکی را از بین می‌برد.»

رولینگ در واکنش به «شیوان براون» وزیر امنیت اجتماعی اسکاتلند که گفته بود تراجنسیت‌هراسی و برای مثال استفاده از ضمیر مذکر برای خطاب قرار دادن زنان تراجنسیتی بر اساس این قانون «به هیچ وجه» تحمل نخواهد شد. با این حال پس از آنکه از او خواسته شد. رولینگ طبق قانون بازداشت شود، اعتراف کرد. که این تصمیم به پلیس بستگی دارد.

براون می‌گوید: «می‌تواند گزارش شود و تحت پیگرد قرار بگیرد. اینکه آیا پلیس فکر می‌کند عمل مجرمانه‌ای است. یا نه به پلیس اسکاتلند بستگی دارد.» او اضافه می‌کند که لایحه زن‌ستیزی در دست تنظیم است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا