سینمای ایران

تغییر مسیر بازیگری به سبک «مهران غفوریان»

مهران غفوريان در جديدترين گفت‌وگويش درباره تصميمش برای تغيير و تحول در کارنامه حرفه‌ای اش صحبت کرده است.

مهران غفوريان همزمان با کاهش وزن شديدی که داشته آگاهانه تصميم گرفته از بازی در کمدی های تجاری دوری کند. مهران غفوريان پس از سال‌ها بازی در آثار کمدی، فعلا تصميم دارد. در نقش‌های آثار غيرکمدی ديده شود. تصميمی که احتمالا برای طرفداران او خوشايند نيست.

مهران غفوريان از دهه ٧٠ کارش را در تلويزيون آغاز کرد. و علاوه بر بازيگر به عنوان کارگردان نيز مجموعه‌های کمدی مانند «اين چند نفر» و مجموعه آيتمی «حرف تو حرف» را جلوی دوربين برد. او در دهه ٨٠ با سه سری مجموعه «زير آسمان شهر» بيشتر شناخته شد. و مورد توجه قرار گرفت. غفوريان پس از آن در مقام بازيگر با کمدين‌های محبوبی مانند جواد رضويان. سعيد آقاخانی. مهران مديری و رامبد جوان همکاری کرد.

طبق گفته مهران غفوریان، او در طول مدت سه سال و نيم که کاهش وزن داشته، پيشنهادهای کمدی را رد کرده و در عوض بازی در سريال‌های غيرکمدي را پذيرفته است. تغيير مسير او در نمايش خانگی، از سريال «قورباغه» آغاز شد. لحن صحبت کردن، طرز راه رفتن و گريم او در اين سريال باعث شد. شاهد يک مهران غفوريان متفاوت در آن سریال باشيم. بی شک هدايت و وسواس هومن سيدی نيز در خوب از آب در آمدن بازی و نقش او تاثير مهمی داشت. غفوريان قرار است بزودی در ادامه تجربه‌های خود، با سريال «خاتون» ساخته تينا پاکروان، «جزيره» اثر سيروس مقدم و «نوبت ليلي» کاری از روح‌الله حجازی به نمایش خانگی برگردد. به تازگی خبرگزاری فارس نيز از حضور او در سريال «سلمان فارسی» خبر داده است.

يکی ديگر از جديدترين آثاری که مهران غفوریان در آن حضور داشته، «نيسان آبی» ساخته منوچهر هادی است. طبق گفته اين بازيگر، نقشی که او در «نيسان آبی» ايفا کرده و جنس بازی‌اش در مقايسه با تجربه‌های کمدی قبلی او متفاوت بوده و برخلاف آثار قبلی، در اين سريال نقشی جدی را بازی کرده است. با اين حال با توجه به عملکردی که منوچهر هادی در نمايش خانگی داشته، بعيد است. «نيسان آبی» در ابتدای مسير تغيير و تحول در کارنامه مهران غفوريان اتفاق خاصی را برای او رقم بزند.

مهران غفوریان در مقام کارگردان هم به سراغ ساخت سريالی غيرکمدی رفته است. او پس از پنج سال قصد دارد. مجموعه‌ای به نام «بوق سگ» را به نويسندگی رضا اصغری جلوي دوربين ببرد.

اینستاگرام سینما شارپ

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا