سینمای جهان

فیلم‌های مطرح جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۴

ونیز ۲۰۲۴ میزبان فیلم‌های مطرحی چون «جوکر ۲»، «ماریا»، «مودی» و «گرگ‌ها» خواهد بود.

به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۴ در حال شکل دادن به برنامه امسال خود است. و به نظر می‌رسد. با موجی از چهره‌های درجه یک همراه شود. و از لیدی گاگا و واکین فینیکس تا آنجلینا جولی، دنیل کریگ، جانی دپ، جورج کلونی، برد پیت و آنا د آرماس را میزبانی کند.

اگرچه آلبرتو باربرا رییس جشنواره هنوز چندین اثر ارسالی را ندیده، مجموعه‌ای از فیلم‌های مطرح گرچه خارج از بخش رقابتی اما برای نخستین بار در این جشنواره دیده خواهند شد.

«جوکر ۲» با بازی گاگا و فینیکس، دنباله موزیکالی که تاد فیلیپس بر «جوکر» برنده شیر طلای سال ۲۰۱۹ ساخته و «ماریا» فیلم زندگینامه‌ای ماریا کالاس به کارگردانی پابلو لارین با بازی آنجلینا جولی از جمله فیلم های پرسروصدای امسال ونیز خواهند بود.

۲ فیلم زندگی‌نامه‌ای غم‌انگیز پیشین لارین یعنی «اسپنسر» با بازی کریستن استوارت در نقش پرنسس دایانا و «جکی» با بازی ناتالی پورتمن در نقش کندی اوناسیس، هر ۲ نخستین بار در لیدو دیده شدند.

فیلم جدید لوکا گوادانینو اقتباسی از ویلیام اس. باروز که در آن دنیل کریگ نقش نویسنده مشهور ضد فرهنگ، یک تبعه آمریکایی رانده شده که در مکزیک زندگی و با اعتیاد به هرویین مبارزه می‌کند. دیگر فیلمی است. که به نظر می‌رسد. باید در بخش رقابتی جای بگیرد.

سال پیش، فیلم عاشقانه این کارگردان با عنوان «چالشگران» قرار بود. فیلم افتتاحیه جشنواره باشد. اما به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب انجمن بازیگران و اجازه نداشتن آنها برای حضور در فرش قرمز از جشنواره کنار کشید.

کمدی اکشن «گرگ‌ها» به کارگردانی جان واتس که بار دیگر ۲ بازیگر محبوب کلونی و پیت را در کنار هم قرار داده تا در نقش ۲ گرگ تنها که مجبور به همکاری با هم می‌شوند. تا بر جنایتی سرپوش بگذارند. دیگر فیلم پرمخاطب امسال خواهد بود. که در کنار «ادن» فیلم مهیج ران هاوارد با بازی جود لاو و آنا د آرماس احتمالاً به جای رقابت برای شیر طلایی در بخش خارج از رقابت دیده خواهند شد.

«در دست دانته» معمای جنایی جولیان اشنابل با بازیگرانی چون اسکار آیزاک، جیسون موموآ، جرارد باتلر، آل پاچینو و مارتین اسکورسیزی در نقش یک حکیم مسن به شدت به عنوان رقیبی در بخش رقابتی لیدو شناخته می‌شود.

جانی دپ هم پس از بازگشت به جشنواره کن سال پیش برای بازی در نقش شاه لویی پانزدهم در «ژان دو باری»، این بار به عنوان کارگردان فیلم «مودی» که زندگینامه هنرمند ایتالیایی آمادیو مودیلیانی با بازی ریکاردو اسکامارچیو ایتالیایی است. در این ترکیب حضور خواهد داشت. این فیلم دومین تلاش کارگردانی دپ، بیش از ۲۵ سال پس از نئو وسترن «شجاع» در سال ۱۹۹۷ است که در آن در کنار مارلون براندو ایفای نقش هم کرد.

در همین حال، فهرست پرمایه فیلم‌های بین‌المللی برای ونیز شامل «حقایق سخت» مایک لی و «من هنوز اینجا هستم» ساخته والتر سالس است.

در حالی که جشنواره فیلم کن جایگاه اولیه برای فیلم‌هایی است. که در فصل جوایز رونق می‌گیرند. ونیز هم بهترین مقصد برای پخش‌کنندگان و استودیوهایی است. که قصد دارند. کمپین‌های اسکار را شروع کنند.

امسال ایزابل هوپر بازیگر فرانسوی ریاست هیات داوران را بر عهده دارد. و هشتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۸ آگوست تا ۷ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا