سینمای ایران

نامزدی «دشت خاموش» در دو رشته جایزه فیلم آسیا

احمد بهرامی در پی نامزدی «دشت خاموش» در 2 رشته بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا، در مراسم اهدای جوایز این رویداد حضور می‌یابد.

احمد بهرامی کارگردان فیلم «دشت خاموش» که این روزها در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده است. برای حضور در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا که در جریان بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان برگزار می شود. به کره جنوبی می رود.

«دشت خاموش» به تهیه کنندگی سعید بشیری در 2 رشته بهترین کارگردانی (احمد بهرامی) و بهترین فیلمبرداری (مسعود امینی تیرانی) این دوره از این جوایز سینمایی نامزد دریافت جایزه شده است.

همچنین فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی در 2 شاخه بهترین بازیگر نوظهور (روح‌الله زمانی) و بهترین تدوین (حسن حسندوست) نامزد کسب جایزه است.

«یک ثانیه» (ژانگ ییمو) از چین. «کتاب ماهی» (لی جون-ایک) از کره جنوبی. «مرید» (چایتانیا تامهانه) از هند، «چرخ بخت و خیال» (ریوسوکه هاماگوچی) از ژاپن و «همسر جاسوس» (کیوشی کوروساوا) از ژاپن نامزدهای بهترین فیلم از پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا هستند.

مراسم اهدای پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا به صورت ترکیبی از حضوری و آنلاین در جریان بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان در روز 8 اکتبر 2021 (16 مهر 1400) در کره جنوبی برگزار می شود.

«دشت خاموش» که پخش بین‌المللی آن توسط شرکت «پرشیا فیلم» با مدیریت علی قاسمی انجام می‌شود، تاکنون در بیش از ۲۵ جشنواره بین المللی شرکت داشته و جوایز مهمی را برای سینمای ایران کسب کرده است. که از آن جمله می توان به دریافت تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق‌ها از فستیوال ونیز سال ۲۰۲۰، تندیس بهترین فیلم از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، تندیس بهترین بازیگر مرد برای علی باقری از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، بهترین تدوین برای سارا یاوری از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران سراسر جهان سال ۲۰۲۱، نشان فیپرشی از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم سال ۲۰۲۰، تندیس بنیاد فای (اعتماد ملی ایتالیا) سال ۲۰۲۱ و جایزه بهترین فیلم از فستیوال سابورسیو کرواسی سال ۲۰۲۱ اشاره کرد.

علی باقری. فرخ نعمتی. مهدیه نساج. تورج الوند. مجید فرهنگ. ناصر علاقمندان. راضیه ایرانی. نرگس امینی. محسن یگانه. مهتاب خوش‌منش. شقایق آقازاده. اهورا بهرامی. پارسا و ارشا سبحانی. برسام بهرامی. مینا سرقره در این فیلم بازی کرده‌اند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا