سینمای ایران

شهرام مکری داور جشنواره شیکاگو شد

شهرام مکری به عنوان یکی از داوران بخش اصلی پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم شیکاگو به داوری آثار می‌پردازد.

پنجاه و هفتمین دوره جشنواره شیکاگو از امروز ۱۵ اکتبر برابر با ۲۳ مهر ماه آغاز به کار می‌کند و شهرام مکری به عنوان یکی از داوران بخش اصلی به همراه چهار عضو دیگر فیلم ها را قضاوت خواهند کرد.

در بخش مسابقه اصلی سیزده فیلم به نمایش درمی‌آید. که شش فیلم پیش از این در فستیوال کن نمایش داده شده بود. و پنج فیلم دیگر هم از فستیوال ونیز به این جشنواره آمده‌اند.

هیات داوران پنج نفره امسال جشنواره علاوه بر شهرام مکری از جان فرانکو رزی برنده شیر طلای ونیز و خرس طلای برلین و کاندید اسکار، پاتریشیا رزما کارگردان سریال «موتزارت در جنگل» و فیلم «در میان درختان»، باربارا کلینگر رییس انجمن مطالعات سینما و رسانه در لس آنجلس و جان مانوئل دومینگوئز منتقد مجله رولینگ استون تشکیل شده است.

این هیات قرار است هشت روز دیگر در شهر شیکاگو برندگان هوگوی طلایی و نقره‌ای امسال را مشخص کنند.

امسال از ایران ۲ فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «جاده خاکی» ساخته پناه پناهی در بخش‌های خارج از مسابقه جشنواره شیکاگو به نمایش در می‌آیند.

همچنین فیلم کوتاه «خصوصی» به کارگردانی سارا مساوات در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه جشنواره شیکاگو حضور دارد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا