سینمای جهان

اتهام قتل آلک بالدوین رفع شد

وکلای آلک بالدوین گفته‌اند دادستان نیومکزیکو اتهام قتل غیرعمد را درباره موکلشان برداشته‌ است.

به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که آلک بالدوین بازیگر و کارگردان آمریکایی برای شلیک مرگبار به فیلمبردار فیلمش با اتهام قتل غیرعمد مواجه شده بود حالا وکلای وی می‌گویند دادستان ایالت نیومکزیکو قصد دارد اتهام جنایی علیه متهم را کنار بگذارد.

وکلای بالدوین دیروز با انتشار بیانیه‌ای گفته‌اند از تصمیم رد کردن اتهام در پرونده علیه بالدوین خوشحال و در عین حال با پرونده همراه هستند تا همه تحقیقات لازم برای بررسی آن انجام شود.

آلک بالدوین  ۶۵ ساله پیش از این با اتهام قتل غیرعمد در ماجرای کشته شدن فیلمبردار فیلم «زنگار» هالینا هاچینز در پاییز ۲۰۲۱ روبه رو بود.

وی در حال بازی در این فیلم وسترن در مزرعه‌ای در جنوب سانتافه بود که با شلیک اسلحه‌ای که باید خالی می‌بود موجب کشته شدن هاچینز و مجروح شدن جوئل سوزا کارگردان فیلم شد.

در ژانویه امسال دادستان نیومکزیکو علیه بالدوین شکایت و ادعا کرد او قبل از فیلمبرداری در کلاس آموزش اجباری درباره کار با سلاح گرم حاضر نشده و استانداردهای ایمنی در صحنه فیلمبرداری را هم رعایت نکرده است. آنها وی را به رفتاری سهل‌انگارانه برای قرار دادن انگشت روی ماشه متهم کرده بودند.

وی ابتدا گفته بود هرگز ماشه را نکشیده اما تحقیقات بعدی توسط اف‌بی‌آی ثابت کرد بدون کشیده شدن ماشه امکان شلیک وجود نداشت.

در عین حال تغییراتی در این پرونده از نظر حقوقی و قضات انجام شد که موجب شد دادستان ویژه و دادستان سانتافه از پست خود کناره‌گیری کنند و انتخاب دو دادستان جدید مسیر پرونده را تغییر داد.

بالدوین قبلاً با خانواده هاچینز به توافق رسیده بود تا همسر وی به عنوان تهیه‌کننده اجرایی راه فیلمبردار درگذشته را ادامه دهد. فیلمبرداری این فیلم از دیروز در مونتانا از سر گرفته شد.

هنوز هانا گوتیرز رید که مسئول نظارت بر سلاح‌های گرم فیلم بود با اتهام قتل غیرعمد روبه‌روست. وی نیز خود را بی‌گناه دانسته است. دستیار کارگردان و هماهنگ کننده موارد ایمنی نیز در ماه مارس امسال به ۶ ماه حبس تعلیقی و ۵۰۰ دلار جریمه نقدی و خدمات اجتماعی محکوم شد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا