تئاتر

نمایش «سیانوز» یک اتحاد برای ادامه زیستن است

نازنین صنعت‌کار کارگردان نمایش «سیانوز» این اثر را تصویری از اتحاد آدم ها با همه تفاوت ها و چالش های شان برای رسیدن به هدف دانست.

نازنین صنعت‌کار کارگردان نمایش «سیانوز» که از ۷ الی ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است.  درباره ایده اولیه این اثر عنوان کرد: ایده اولیه این نمایشنامه به دلیل تاکیدش بر حذف یک فرد متفاوت از مجموعه، برای من جذاب بود.

او ادامه داد: به مرور با تمرکز و تحلیل بیشتر نمایشنامه در این اثر یک شبکه پیچیده در آدم‌های ساده‌ و معمولی نمایشنامه پیدا کردم که باعث شد بخواهم به شیوه فعلی آن را اجرا کنم و روی صحنه ببرم.

کارگردان نمایش «بررسی طول موج سکوت پیش از دگردیسی» با اشاره به نام این اثر اظهار کرد: سیانوز یک اصطلاح پزشکی است. و وقتی که بدن به دلیل نرسیدن اکسیژن کافی دچار کبودی می‌شود، سیانوز اتفاق می افتد.

کارگردان نمایش «سیانوز» اظهار کرد: من تلاش کردم اجرای «سیانوز» بتواند یک نوع اتحاد مرگبار را به تصویر بکشد. اتحادی که آدم‌های قصه با تمام تفاوت‌ها و چالش‌هایی که باهم دارند. بتوانند با هم همدست باشند. و طوری که می‌توانند در یک ساختار همیشگی باهم به زیستن ادامه بدهند.

صنعت‌کار درباره استفاده از طراحی نور و صحنه بیان کرد: سعی کردم استفاده از نور و صحنه از سادگی اجرا کم نکند. تا هرچقدر بیشتر به جنس اتحادی که در نظرم بود نزدیک شوم.

وی افزود: از دی‌ماه سال ۱۳۹۹ برای روی صحنه بردن این نمایش تمرین کردیم و به دلیل شرایط کرونا دوره پر استرسی را پشت سر گذاشتیم اما اعضای گروه واقعا همراه بودند و با حضور و انرژی شان از این استرس کم کردند.

نازنین صنعت‌کار در پایان مطرح کرد: عمارت نوفل لوشاتو به عنوان یک سالن خصوصی با فرصتی که به گروه‌های تازه می‌دهد واقعا تاثیر مثبتی روی انگیزه‌ گروه ها برای کار کردن ایجاد می‌کند.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا