تلویزیون

سعید آقاخانی: جرأت نمی‌کردم بگویم کُرد هستم

کارگردان سریال "نون خ" می‌گوید حقیقت این است که مردم کردستان بسیار خون‌گرم، مهمان‌نواز و هنرمند هستند.

 نشست تقدیر از عوامل سریال “نون خ”، با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، حمیدرضا جعفریان معاون سینمایی حوزه هنری و عوامل این سریال برگزار شد. سعید آقاخانی کارگردان سریال “نون خ” در این نشست گفت: “طرح اولیه این سریال، قصه‌ای در دل تهران بود. اما من پیشنهاد دادم. حتماً قصه را درون یک قومیت و خارج تهران ببریم. براساس ظرفیت‌ها و شناختم نسبت به قومیت کُرد فیلمنامه را بر این اساس طراحی کردیم. هرچند روز اول که می‌خواستیم پروژه را آغاز کنیم. می‌دانستیم. هزینه این تصمیم بالاست و عملاً برای ما آورده مالی نخواهد داشت. اما آقای فرجی موافقت کرد و شروع به ساخت کردیم.”

این کارگردان با اشاره به لزوم اصلاح در بازنمایی از برخی قومیت‌ها، تاکید کرد: “من در دوران دانشجویی جرأت نمی‌کردم بگویم کُرد هستم، زیرا تصورات درباره مردم کردستان بسیار بد بود، اما حقیقت ماجرا این است که مردمی بسیار خون گرم، مهمان‌نواز و هنرمند هستند.”

سعید آقاخانی ادامه داد: “با پرداختن به قومیت‌های مختلف می‌توان کارهای جذابی ساخت. اما باید این نکته را در نظر گرفت که ساخت کار برای قومیت‌ها بسیار پرهزینه است و به شناخت و انگیزه بالایی احتیاج دارد. حیف است در ساخت سریال و آثار سینمایی فقط به فکر ساخت فیلم‌های پرزرق و برق در تهران باشیم.”

او با اشاره به آن‌که “نون خ” ساخته شد تا فرهنگ قوم کُرد را به نمایش بگذارد، افزود: “نمایش این سریال در قاب تلویزیون باعث ایجاد همدلی و ایجاد حس وطن‌پرستی در مردم شد.”

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
خبرآنلاین

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا