سینمای جهان

جیمز کامرون از مارول و دی‌سی انتقاد کرد

جیمز کامرون بار دیگر از شخصیت‌های سطحی استودیو مارول و دی‌سی انتقاد کرده است و کامرون ذکر کرد که شخصیت‌های مارول و دی‌سی عمق ندارند.

«جیمز کامرون» از ابرقهرمانان می‌خواهد که بزرگ شوند. کارگردان «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) می‌گوید شخصیت‌های ابرقهرمانی مارول و دی‌سی دو بعدی و فاقد عمق‌اند به «به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی دانشجو هستند.»

کامرون در مصاحبه با «نیویورک تایمز» می‌گوید: «وقتی به این فیلم‌های بزرگ و تماشایی نگاه می‌کنم – نگاهم به مارول و دی‌سی است – مهم نیست شخصیت‌ها چه سن و سالی دارند، همه آن‌ها به گونه‌ای رفتار مي‌کنند که گویی دانشجو هستند. به خاطر بچه‌هایشان هیچ‌وقت بازنشسته نمی‌شوند. [اما آیا] مسائلی که واقعاً در ما ریشه دارد و به ما نیرو می‌دهد عشق و یک هدف نیست؟ آن شخصیت‌ها تجربه‌اش نمی‌کنند و به نظر من نباید به این شکل فیلم ساخت.»

«آواتار» دوم ۱۳ سال پس از قسمت اول اکران خواهد شد و سرگذشت جیک با بازی «سم ورثینگتون» در ناوی و عاشق شدن او با نیتیری با بازی «زویی سالدانا» را روایت می‌کند. در این دنباله نشان داده خواهد شد که این زوج سه فرزند دارند و سرپرستی نوجوانی با بازی «سیگورنی ویور» را پذیرفته‌اند. کامرون می‌گوید مسئولیت‌های آن‌ها به عنوان پدر و مادر نقشی محوری در رفتارهایشان داشته است.

جیمز کامرون می‌گوید:‌ «زویی و سم حالا نقش والدین را بازی می‌کنند، ۱۵ سال گذشته است. در قسمت اول، شخصیت سم از روی جانور پرنده‌اش می‌پرد و اساساً در نتیجه این سقوط ایمان خودکشی-گونه و دیوانه‌وار تاریخ را رقم می‌زند. و شخصیت زویی از روی شاخه‌ای می‌پرد و تصور می‌کند که روی یک برگ بزرگ فرود خواهد آمد و این می‌تواند سقوطش را بی‌خطر کند. اما وقتی پدر یا مادر باشید، این‌گونه فکر نمی‌کنید. بنابراین من به عنوان پدر پنج فرزند، می‌گویم: «چه می‌شود وقتی آن شخصیت‌ها بالغ شوند و بفهمند که جدا از بقای خود مسئولیت دیگری دارند؟»»

ورثینگتون اضافه می‌کند: «جیم داستان این خانواده را بسیار خوب نوشته به شکلی که نه تنها موقعیت مرگ و زندگی به وجود آمده، بلکه کشمکش‌ها درون خانواده‌اند. همچنان با فرزندانی که دارید هر روز مشاجره می‌کنید، مثلاً می‌گویید: «لباس بپوش، غذایت را بخور» حتی اگر دنیا در جنگ باشد.»

«آواتار: راه آب» در ماه دسامبر اکران خواهد شد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
30نما

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا