سینمای جهان

خواننده فلسطینی اکسپوی دبی را تحریم کرد

خواننده فلسطینی حضور در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی را که به مدت ۶ ماه ادامه دارد، به دلیل اعتراض به حضور رژیم صهیونیستی در آن رد کرد.

به نقل از فلسطین آنلاین، دلال ابو آمنه خواننده فلسطینی دعوت حضور در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی را به خاطر ارتباط امارات با رژیم صهیونیستی رد کرده است.

این خواننده در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد گفت به خاطر «پافشاری در نادیده گرفتن احساسات و حقوق مردم فلسطین» دعوت اجرا در این نمایشگاه شش ماهه را رد کرده است.

ابو آمنه همچنین به حضور اسحاق هرتزوگ رییس‌جمهور رژیم صهیونیستی در این نمایشگاه اشاره کرد. او دوشنبه در نمایشگاه سخنرانی داشت و با پخش سرود رژیم صهیونیستی از او استقبال شد. هرتزوگ نخستین رییس دولت رژیم صهیونیستی است. که از امارات بازدید کرده است.

این خواننده گفت از آزادی هر هنرمند برای تعیین مسیر حرفه‌ای کاری خود بر اساس بنیان‌های شخصی و ارزش‌های انسانی‌اش حمایت می‌کند و اضافه کرد که تصمیمش بر پایه باورهای سیاسی است که دوست ندارد به کسی تحمیل کند.

وی همچنین گفت در آینده اگر دعوتی برای حضور در رخدادی در امارات داشته باشد که با باورهایش تناقض نداشته باشد در آن شرکت خواهد کرد تا نسبت به آرمان‌های فلسطین اطلاع‌رسانی کند و آن‌ها را «در روح افراد باعزت زنده نگه» دارد.

امارات نخستین دولت عربی بود که در سال ۲۰۲۰ با میانجی‌گری آمریکا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرد. رییس‌جمهور رژیم صهیونیستی طی بازدید خود گفت تجارت با امارات از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده و آن‌ها توافق‌های بسیاری داشته‌اند.

این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل این هفته در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک «دولت آپارتاید» است و به طور سیستماتیک علیه فلسطینی‌ها فعالیت می‌کند.

اکسپوی دبی که از اواخر سال ۲۰۲۱ شروع شد با توجه به برگزار نشدن اکسپو در سال ۲۰۲۰ با همان نام امسال شروع به کار کرد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
مهر

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا