سینمای جهان

بروس ویلیس از بازیگری کناره گیری کرد

خانواده بروس ویلیس اعلام کرد که این بازیگر به دلیل مبتلا شدن به بیماری زبان‌پریشی از حضور حرفه‌ای در برابر دوربین کناره‌گیری می‌کند.

به نقل از ورایتی، بروس ویلیس که به دلیل آسیب مغزی مبتلا به بیماری آفازیا شده قدرت فردی در تکلم و ایجاد ارتباط با دیگران را از دست داده است. از همین رو خانواده وی بازنشستگی او را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند.

در بیانیه خانواده ویلیس آمده است: به عنوان یک خانواده به هواداران شگفت‌انگیز بروس اعلام می‌کنیم. که بروس عزیز ما دچار نوعی مشکل جسمی شده. و به تازگی به دلیل ابتلاء به آفازیا که نوعی زبان‌پریشی است. و توانایی صحبت کردن وی را مختل کرده از حرفه بازیگری که معنایی مهم در زندگی‌اش داشته، کناره‌گیری می‌کند.

در این بیانیه در ادامه از همدردی و حمایت همیشگی طرفداران این بازیگر سرشناس قدردانی شده است.

خود بروس ویلیس و تیم کاری وی هیچ اطلاعاتی به این بیانیه اضافه نکرده‌اند.

ویلیس از اوایل دهه ۱۹۸۰ با نقش‌های کوچک وارد دنیای بازیگری شد که از جمله آنها بازی در فیلم «حکم» سیدنی لومت بود. اما در اواخر همان دهه او به لطف بازی در برابر سیبیل شپرد در سریال «مون‌لایتینگ» شبکه ای‌بی‌سی و سال ۱۹۸۸ با بازی در نقش جان مک‌کلین در «جان سخت» به شهرت جهانی رسید. فیلم‌های ویلیس در طول چهار دهه بازیگری وی بیش از ۵ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروش داشته‌اند. وی ۵ بار نامزد دریافت گلدن گلوب شد و یک بار برای بازی در «مون‌لایتینگ» آن را دریافت کرد وی برای همین سریال یک جایزه امی هم دریافت کرده است.

در همین حال «کولیدر» در گزارشی به سابقه تأثیر این بیماری در حرفه ویلیس پرداخته و یادآوری می‌کند. که ۹ سال پیش به نظر می‌رسید که ویلیس برای یک رنسانس شغلی آماده شده. و با بازی در نقش‌های نامتعارف جواب‌های متفاوت و خوبی نیز دریافت کرده بود. اما از سال ۲۰۱۲ به این سو تنها می‌توان از بازی در «آرزوی مرگ» و «گلس» به عنوان پروژه‌های قابل قبول ویلیس یاد کرد. و می‌توان گفت که از سال ۲۰۱۵ او تقریباً بازیگری مهمی انجام نداده و به جای آن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی پروژه‌های ویدئویی پرداخته است.

اینستاگرام سینما شارپ

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا