سینمای جهان

استقبال دبیر جشنواره کن از بازگشت پولانسکی

دبیر جشنواره فیلم کن در خلال یک مصاحبه سانسور شده از بازگشت پولانسکی به فستیوال استقبال کرد.

آندریاس وایزمن روزنامه نگار خبرگزاری ددلاین، جشنواره کن را به سانسور مصاحبه اش متهم کرده است.

وایزمن ادعا کرده است که پس از یک مصاحبه جنجالی با فرمو، از طرف جشنواره کن از آنها خواسته شده است تا سوالاتی را که شامل پاسخ‌های تااندازه ای ناراحت‌کننده و بحث‌برانگیز است، حذف کنند.

از جمله بخش هایی که گفته می شود حذف شده است، پاسخ فرمو به این سوال بود که آیا جشنواره فیلم کن از بازگشت رومن پولانسکی استقبال می کند یا خیر.

فرمو در خلال گفتگوی با ددلاین این سوال را بسیار جالب خوانده بود و پاسخی سنجیده، قابل تامل اما تااندازه ای مشکل‌ساز به این پرسش داده بود. به گفته این خبرنگار، دبیر جشنواره کن اشاره کرده بود که قوانین در فرانسه از زمانی که پولانسکی نخل طلای این فستیوال را دریافت کرده تاکنون تغییر نکرده است و این حرف به این معناست که مسئولان جشنواره با حضور کارگردان در فستیوال مشکلی ندارند.

گفته می شود از وایزمن خواسته شده بود پاسخ دبیر جشنواره را در مورد تعداد فیلمسازان زن حاضر در فستیوال نیز از مصاحبه اش خارج کند.

رومن پولانسکی از سال ۱۹۷۸ به این طرف به اتهام تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله از آمریکا متواری است. این کارگردان مشهور دنیا در سال ۲۰۱۸ نیز از آکادمی فیلم اسکار اخراج شد.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
صبا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا