سینمای جهان

«پولانسکی» پشت درهای جشنواره برلین

رسانه‌های آلمانی گزارش داده اند جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در دوره آتی خود فیلم جدید ساخته «رومن پولانسکی» را نمایش نخواهد داد.

به نقل از ورلد آوریل، در حالی که انتظار می‌رفت فیلم «کاخ» ساخته جدید «رومن پولانسکی» در دوره جدید جشنواره برلین در سال ۲۰۲۳ رونمایی شود. سایت خبری «BR۲۴» آلمان در گزارشی اعلام کرده که برلیناله علاقه‌ای به نمایش این فیلم ندارد.

عدم اقبال جشنواره برلین از فیلم جدید پولانسکی ۸۹ ساله، اتهامات سوء رفتار اخلاقی است. که سال‌های علیه این نویسنده و کارگردان مطرح است. به همین دلیل متخصصان معتقدند جشنواره برلین از بیم واکنش‌های منفی در پی انتخاب این فیلم، قید نمایش آن را خواهد زد.

از سوی دیگر پولانسکی در کشور فرانسه که تابعیت آن را دریافت کرده نیز شرایط مناسبی برای رونمایی از فیلمش ندارد. و در صورت آن که «تیری فرمو» مدیر جشنواره کن ساخته جدید پولانسکی را در کن بپذیرد. احتمالا با واکنش‌های منفی فراوانی رو به رو خواهد شد.

گفته می‌شود داستان فیلم جدید «کاخ» که یک کمدی سیاه است درباره جشن سال نو در آستانه هزاره است. که در هتلی شیک در «گستاد»، سوئیس اتفاق می‌افتد.

«پولانسکی» سازنده فیلم‌هایی چون «پیانیست» و «محله چینی‌ها» ۴۰ سال است. به سبب اتهام تجاوز به دختری ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ از ترس محاکمه سنگین از آمریکا فرار کرده. و در پاریس زندگی می‌کند. وی پس از اعتراف به جرم تجاوزش در سال ۱۹۷۷ میلادی، ۴۲ روز را در زندانی در ایالت کالیفرنیا سپری کرد. و سپس آزاد شد اما در سال ۱۹۷۸ زمانی که یک قاضی در تلاش بود تا مجددا پرونده او را به جریان بیاندازد. و مجازاتی سنگین برای او صادر کند به فرانسه گریخت.

او در سال ۲۰۰۹ در سوئیس دستگیر شد و ۱۰ ماه را در حصر خانگی به سر برد. اما دولت سوئیس در نهایت تقاضای دولت آمریکا مبنی بر استرداد «پولانسکی» را نپذیرفت و او را آزاد کرد.

چندی پیش نیز چند اتهام جنسی جدید علیه «پولانسکی» مطرح شد.

آکادمی اسکار نیز چند سال پیش «رومن پولانسکی» را از عضویت در این نهاد سینمایی اخراج کرده. و اعلام کرد این تصمیم در راستای ترویج استانداردهای اخلاقی که اعضاء را ملزم به رعایت ارزش‌های آکادمی و احترام به کرامت انسانی می‌کند، اتخاذ شده است.

اینستاگرام سینما شارپ
منبع
ایسنا

سینما شارپ

وب سایت سینما شارپ با هدف انتشار جدیدترین اخبار در حوضه‌های هنری که شامل:سینمای ایران، جهان، تئاتر، تلویزیون و نمایش خانگی ایجاد شده است که بتواند در کسری از زمان ممکن اخبار را به مخاطبان خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا